Forum bloga technologicznego JDtech.pl i użytkowników bezpłatnego dostępu do internetu Aero2

Pełna wersja: Huawei E3131-s2 (orange) - instalacja sterowników przy każdym podłączeniu
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam,

Mam problem z modemem z tematu. Za każdym razem, kiedy podpinam urządzenie do portu USB, sterowniki instalują się od nowa. Czy jest jakiś sposób aby tego uniknąć?

Nie wiem czy ma to z tym jakiś związek, ale będąc od wczoraj użytkownikiem Aero2 zauważyłem, że mimo pełnego zasięgu (5 kresek w Mobile Partner), praktycznie nie mogłem korzystać z internetu (transfer na poziomie kilku kbps). To sprawa zakłóceń? Dodam, że mieszkam w centrum Lublina. Modem łączy się bezproblemowo.

Proszę o pomoc.
co do sterowników - używać zawsze tego samego portu usb
(teraz możesz spróbować deinstalacji wszelkich programów związanych z modemami i instalacji tylko jednego)

mając sterowniki nie musisz używać Mobile Partnera (ani żadnej innej typowej aplikacji sterującej modemami) - idealna do pracy w windows tylko w Aero2 BDI wydaje się być aplikacja Aero3 (dział Captcha-oprogramowanie)

właśnie jestem w centrum Lublina - problemów z połączeniem brak
[Obrazek: 3632301300.png]
by pomiar był zbliżony do rzeczywistości nie może odbywać się żaden transfer w tle
Dzięki za odpowiedź. Chodziło mi konkretnie o ul. Glinianą. Dzisiaj rano było wszystko ok, ale wczoraj wieczorem nie chciała się załadować żadna strona. To mogły być zakłócenia, czy co innego?
Wczoraj mnie tu nie było, może przeciążenie BTSa?
W Lublinie jestem pierwszy raz od 10? lat i nie jestem miejscowy, ale Lubomierska/Czechowska to chyba raczej samo centrum

ewentualnie jeśli ten komputer nie był dawno podłączony to internetu, to być może aktualizacje zapchały dostępne pasmo?
No to widocznie to było coś z BTSem, bo patrzyłem na transfer w Mobile Transferze, a tam w przypadku aktualizacji zostałby on uwzględniony (zużycie).
Problem z internetem ciągle jest. Wczoraj do godziny 19 wszystko było ok, natomiast później to samo - zasięg pełen, połączenie jest, ale internetu praktycznie brak. W ustawieniach sieci w Mobile Partnerze zauważyłem, że jestem podłączony do nadajnika Plusa (3G). Co najlepsze, w tym samym czasie, kiedy mi internet nie działa, u mojego kolegi za ścianą obok było wszystko ok. Jest jakiś sposób którym mogę przynajmniej zdiagnozować gdzie leży problem?

RSSI to -63 dBm, więc chyba nieźle, prawda? Zupełnie nie wiem skąd bierze się problem, bo teraz na przykład jest wszystko ok...
1. Co do instalowania się przy każdym podłączeniu - nie masz zainstalowanych sterowników i oprogramowania tego, co jest w modemie. Odinstaluj wszystkie programy od modemów Huawei i zainstaluj tylko to, co w modemie. Albo wyłącz w cholerę napęd CD w modemie.
2. Sygnał jest dobry, a to, że korzystamy z Plusa to oczywiste od prawie 2 lat. Ale tylko tych UMTS 900.
3. Jak rozumiem kolega za ścianą korzysta z Aero2? Może zamieńcie się modemami na próbę.
Tak, kolega też korzysta z Aero2. Jeżeli znowu dojdzie do takiej sytuacji, że jednemu będzie działać, a drugiemu nie, to zamienimy modemy. Dodam, że kolega ma ten sam model, w dodatku od tego samego sprzedawcy (kupowaliśmy razem). Zobaczymy, co będzie wieczorem, bo wtedy występuje problem.
Sprawdźcie najpierw coś innego - CID stacji bazowej, z której korzystacie - może te dwa metry powodują, że korzystacie z innych BTSów?
Korzystamy z tego samego BTSa. Zamieniliśmy modemy, jest to samo. Koledze wczoraj też nie działał. Po prostu do ok. godziny 21 wszystko jest ok, natomiast później praktycznie nie da się korzystać. Od czasu do czasu załaduje się po pół strony.
Czyli działa u obu tak samo, czy jednak inaczej?
Wczoraj u obu tak samo. Za pierwszym razem mi nie działało, a u kolegi było ok. Tak jak napisałem problemy wyłącznie wieczorami.
No to wiele wskazuje na jakieś przeciążenie sieci, albo jakąś dziwną awarię - może coś włącza się i zakłóca, choć w to wątpię.
Jest jakiś sposób żeby to jednoznacznie zdiagnozować? Rozumiem, że jako użytkownik Aero2 nie mam jakiegoś prawa do zwracania się do Plusa w kwestii działania ich nadajnika? Chyba, że się mylę? Jaka jest praktyka?
Jak dla mnie sprawa raczej jasna - szczyt telekomunikacyjny czyli przeciążenie BTSa

przy wschodniej granicy jest możliwa jeszcze jedna przyczyna - zakłócenia pochodzące z krajów za tą właśnie granicą (w tym wypadku istotna jest pogoda i pora dnia, które mają wpływ na propagację fal radiowych)

ale 18.07.14 byłem w Łęcznej i między 14:00 a 22:00 nie zaobserwowałem żadnych problemów, więc stawiam na lokalne przeciążenie sieci

jako użytkownik Aero2 BDI możesz oczywiście słać reklamacje tylko do Aero2 (Plus nie ma nic do tego, to że sieć Aero2 przedstawia się jako Plus jest podyktowane jedynie względami biznesowo-technicznymi, Aero2 po prostu hurtowo sprzedaje Plusowi swoje usługi, więc dla wygody użytkowników Plusa są stosowane niektóre rozwiązania techniczne), ale dostaniesz standartową odpowiedź - działanie sieci nie jest gwarantowane w każdym miejscu i o każdej porze

i jeszcze jedno - nie miałem czasu na głębokie wnikanie w przyczyny, ale czasem są problemy z połączeniem na które pomaga rozłączenie i ponowne połączenie

taki problem miałem przed chwilą przy adresie z puli 78.30.x.x a teraz (185.4.x.x) problemu brak

jak zdiagnozować?
hmm to trochę poważniejszy problem

- przełączyć modem w tryb tylko WCDMA/UMTS 900MHz (NIE chodzi o 2G, czyli GSM 900MHz !) takie ustawienie swoją drogą ułatwi modemowi pracę w BDI
- sprawdzić jakie inne sieci UMTS900 masz w okolicy (może to być Play Orange i T-mobile, te 2 ostatnie mogą mieć wspólny BTS oznaczony jako PL34)
- sprawić sobie startery w internetowych taryfach w tych sieciach (choćby tylko jeden) oraz ewentualnie starter Plusa (reklamacji i tak nie złożysz nawet jeśli będzie problem z działaniem W900, bo modem do normalnej pracy w sieci Plus powinien mieć włączoną obsługę wszystkich pasm i wtedy przy przeciążeniu W900 przeskoczy na W2100 lub wręcz na 2G)
- użyć programu, który pokazuje dokładną siłę sygnału np. TNI i prowadzić sobie dziennik zmian (który operator, data, godzina, siła sygnału, LAC i CID, czy działa i z jakimi prędkościami)
- przeanalizować dziennik ;D

dobra kończę - prądu u mnie brak, a mam mniej niż 50% aku (a muszę być gotowy na dłuższą awarię bo i takie się zdarzają)
No to mnie nie pocieszyłeś Smile. Właśnie jestem podpięty do innego nadajnika, specjalnie wzialem komputer do centrum, no i wszystko jest ok, aero śmiga. U mnie mieszkaniu, 2km dalej klapa, nic nie działa. Podłącz/rozłącz oczywiście jest grane bez przerwy.... Nic nie daje.
rafpil91 napisał(a):U mnie mieszkaniu, 2km dalej klapa, nic nie działa. Podłącz/rozłącz oczywiście jest grane bez przerwy.... Nic nie daje.
możesz podjąć próby ominięcia problemu przez sprawienie sobie większego sygnału
krok 1 umieścić modem przy tym oknie, które jest w stronę BTSa
jeśli nic nie dało
krok 2 użyć anteny kierunkowej (np. ATK-10 a jeśli masz dobre miejsce do mocowania to nawet ATK-20, niestety to dość spory wydatek, więc nie wiem czy ma głęboki sens), niestety w terenie gęsto zabudowanym jest dość trudno dobrze ustawić antenę (TNI ma tryb CSQ w komendach AT)
Głupi przedłużacz pomaga umieścić modem z dala od zakłóceń komputera i przybliżyć do okna. Nie trzeba klikać połącz/rozłącz, póki dioda nie zacznie migać na niebiesko.
Kupię w takim razie przedłużacz USB. Czy najtańszy, np. z Komputronika, będzie ok? Boję się problemów z napięciem, które może być niewystarczające dla modemu. Słusznie?
Nie wiem, czy najtańszy, czy najdroższy - ma być elektrycznie poprawny Smile Przy długości powyżej 2m - musi mieć ferryt.
Popatrz na ceny w http://jdtech.pl/sklep - one nie są więcej warte, żebyś nie przepłacił.
Stron: 1 2
Przekierowanie