Forum bloga technologicznego JDtech.pl i użytkowników bezpłatnego dostępu do internetu Aero2

Pełna wersja: Vodafone R101 - Resetuje się samoczynnie - dlaczego?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam,

Walczę już tydzień z pewnym problemem i nie mogę znaleźć rozwiązania. Zakupiłem router Vodafone R101 i podłączyłem do niego Aero2, wszystko działa elegancko tak jak należy dla prawie wszystkich urządzeń... Niestety dla jednego najważnieszego mam następujący problem: Gdy łączę się z siecią router restartuje się automatczynie i tak za każdym kolejnym razem, przez co nie mogę połączyć się z internetem. Dla pozostałych urządzeń(smartfony, laptopy) działa ok.

Dane Routera:
Vodafone R101
Select Bandwidth:Auto
Select Chanel: Auto
WPS: Enabled
Security: WPA/WPA2-PSK AES

Dane urządzenia:
Toshiba Satellite
Karta: Realtek RTL8187B Wireless 802.11b/g 54Mbps
(Dodam że do innych sieci/routerów łączy się bezproblemowo)

Jakieś sugestie?
Z góry dzięki za pomoc.
Spotkałem się z taką niezgodnością - jest chyba kilka firmware dostępnych (były wspominane na forum), ale nie wiem czy któreś z nich rozwiąże ten problem.
Dane które podales nic nie mówią.
Wejdz w administration lub troubleshooting i tam masz parametry jaki firmware etc. skopiuj tutaj

Nie rozumiem tegondla pozostałych urządzeń jest ok czyli problem tylko na tej toshibie?

Wysłane z mojego GT-I9305 za pomocą Tapatalk 2
a ja rozumiem - niekompatybilność modułu wifi z kartą wifi klienta wykłada system
(dużo częściej spotykane objawy to niemożność połączenia się danym klientem to niektórych routerów)

sugerowane przeze mnie rozwiązania, to inna konfiguracja wifi w routerze
niestety nie mam r101 pod ręką i nie pamiętam, co można zmienić... ale sugeruję proste posunięcia
- wyłączenie WPS
- przełączenie na kanał 20MHz (zamiast auto lub 40)
- wyłączenie trybów kompatybilności czyli tylko b tylko g albo tylko n
albo
- wyłączenie trybu n czyli przełączenie w tryb b lub g lub b+g (tu niestety nie pamiętam co jest dostępne)
- być może jest dostępny tryb częściowej kompatybilności g+n i tez można go wypróbować


może nie umiem się dokładnie wysłowić, ale jak napiszecie jakie tryby pracy są dostępne i w jakim standarcie pracują pozostałe urządzenia to zasugeruję jakiś konkretny wybór

a "poza konkurencją" to sugeruję ręczny wybór kanału na którym pracuje router na dowolny "najmniej obłożony" (wymaga użycia skanera wifi) - jak znajdę to dorzucę linka do wątku

[edit]: link do konkretnego posta
http://forum.jdtech.pl/Watek-gigabyte-gc...3#pid23693
ale to ukryłem - prawie nie do znalezienia Wink
@spag: tak, problem jest tylko dla toshiby. Parametry w załączniku [attachment=1280]

@szopen: pobawiłem się ustawieniami tak jak zaproponowałeś, zmieniałem nawet typ zabezpieczeń na wszystkie możliwe, niestety bez oczekiwanego rezultatu. Nie mogę nigdzie znaleźć wyłączenia/przełączenia na tryb b/g (bez n).
Mnie się zdarzało ze była mała obraza na jakaś przeglądarkę, wracając do ciebie to może sprawdź czy nie ma jakiejś aktualizacji sterowników do karty wifi, poszukaj może ktoś miał problem identyczny (z innym routerem na przykład ) ja tak miałem z dellem pomogła aktualizacja która znalazłem na jakimś forum
damianeti napisał(a):pobawiłem się ustawieniami tak jak zaproponowałeś, [...] niestety bez oczekiwanego rezultatu.
no cóż gdybyś był z Wrocka lub okolic to można by zrobić testy z innym egzemplarzem R101 (miałem go przesłać Cezaremu w celach developerskich, ale jak dotąd leży zabunkrowany - inne sprawy miałem na głowie i zeszło to na drugi plan)

damianeti napisał(a):Nie mogę nigdzie znaleźć wyłączenia/przełączenia na tryb b/g (bez n).
nie pamiętam co tam jest w UI, być może chipset nie pozwala na taki wybór? (nie każdy sprzęt ma tą opcję)
jeśli zrobisz więcej screnshotów to może podpowiem (o ile jest taka opcja)

PS przenoszę wątek do właściwego działu (to jest router stacjonarny, a dopiero zauważyłem, że dyskutujemy w mobilnych)
Długo się zbierałem do tego żeby ostatecznie problem rozwiązać, ale w końcu udało się... jednakże nie wiem co było główną przyczyną zaistniałych problemów Sad

Taski, które próbowałem robić, a które nie pomogły w rozwiązaniu:
Upgrade firmwaru routera.
Downgrade firmwaru routera.
Aktualizacja sterowników karty sieciowej.
Wyłączanie/Włączanie funkcji karty sieciowej (znalezione na innych forach, jak wyłączanie IPv6, QoS, ustawianie DNSów, i stałego IP)
Usunięcie wszystkich zapisanych profili sieci.
Sprawdzanie komputera pod względem wirusów/trojanów.

Ciekawostką może być to, że router zaczął się restartować przy podłączeniu poprzez kabel (SIC!)
Właśnie to zmusiło mnie do przeinstalowania systemu od nowa...

Po przeinstalowaniu systemu laptop łączy się bez problemu z routerem...

Dzięki za próby pomocy Smile Problem rozwiązany.
Przekierowanie