Forum bloga technologicznego JDtech.pl i użytkowników bezpłatnego dostępu do internetu Aero2

Pełna wersja: ZTE MF669 nie łączy mimo zasięgu [prawdopodobnie winny program Connectify]
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Hej,

Próbuje się połączyć za pomocą modemu HSPA+ MF669 z internetem aero2 na laptopie(Win 7) ale mimo prawidłowej konfiguracji dioda stale świeci na niebiesko, a próba połączenia wygląda następująco "Trwa łączenie z: aero2" i po chwili "Nie udało się połączyć z internetem". Co ciekawe jest cały czas zasięg i na komputerze stacjonarnym(win 8.1) obok łączy się bez problemu...

Próbowałem rozwiązać problem na kilka sposobów wylistowanych niżej ale nic nie pomogło:
1. Przedłużka metrowa USB.
2. Wyłączone wszystkie karty sieciowe poza MF669.
3. Wyłączona zapora i firewall.
4. Zainstalowana aktualizacja modemu http://internet.plus.pl/pobierz/aktualizacja-zte-mf669
5. Usunięty i zainstalowany od nowa program "Plus Internet".
6. Sprawdzenie czy karta SIM jest cała i na miejscu.
7. Zmiana portów USB.
Niestety nic nie zadziałało... Uprzejmie proszę o pomoc bo nie wiem co jeszcze można zrobić...
a zmienił kolega APN z: internet na: darmowy ?
Tak...
Ja bym usunął oprogramowanie i zainstalował ponownie i skonfigurował od zera - dla pewności, że nic nie zostało pominięte.
Oprogramowanie zostało odinstalowane i zainstalowane od nowa. Aktualnie zainstalowana wersja to 2.5.
O jakiej konkretnie konfiguracji wspominasz? bo jedyne co tutaj powinno się konfigurować to chyba darmowy apn w profilach?
APN, wybranie właściwego profilu jako domyślnego/aktywnego, zgoda na pracę w roamingu. Jeżeli w systemie były inne sterowniki do ZTE, to mogą one także prowadzić do problemów.
Zgoda na pracę w roamingu to chyba pod Androidem? Laptop ma windows 7 i chyba go zaraz wyrzucę przez okno Wink
Podjąłem kolejne próby:
- Sprawdziłem natężenie prądu na porcie usb i jest poprawne.
- Usunąłem ręcznie wszystkie sterowniki ZTE jakie były w system32/drivers oraz całe oprogramowanie. Następnie po restarcie zainstalowałem wszystko ponownie z usb.
Oczywiście nic nie pomogło, a mi kończą się pomysły...
Sprawdziłem i siebie - Win 8.1, MF669 i działa. Więc musi być jakiś problem w tym komputerze...
U mnie na win 8.1 również działa bez problemu. Pytanie tylko jaki problem jest na laptopie skoro w zasadzie wszystko wykluczyłem...
A inne gniazdo USB próbowałeś?
Próbowałem wszystkich gniazd, uruchamiania programu jako administrator oraz w trybie awaryjnym. Niestety mimo ciągłego niebieskiego światła cały czas ten sam komunikat przy próbie połączenia.

Dla testów odpaliłem ubuntu livecd i tutaj nie tylko samo się skonfigurowało(w liście providerów było aero2) ale i działa bez problemu. Tak więc problem jest raczej w tym oprogramowaniu plusa pod windowsem. Czy istnieje jakaś alternatywa? inny program do połączenia na windows 7?

EDIT:
Odpaliłem Top_netinfo3.65 i próbowałem się połączyć po ustawieniu apn ale program zwraca błąd:
"Błąd dial-up nr 31. A device attached to the system is not functioning"
A na urządzeniu dalej pali się niebieska dioda...
U mnie oczywiście taki wpis w rejestrze istnieje i ma się dobrze....ALE:

W desperacji dokonałem następujących kroków:
1. Usunięcie z systemu oprogramowania Connectify.
2. Usunięcie z systemu Mouse without borders.
3. Usunięcie i ponowna instalacja oprogramowania modemu ale nie na partycji systemowej.
Któryś z tych kroków pomógł bo obecnie działa bez zająknięcia... zostawiam dla potomnych.

Osobiście podejrzewam że to Connectify coś psocił stara kilku letnia wersja..
hmm też obstawiam Connectify ponieważ bardzo głęboko grzebie on w podsystemie sieciowym windowsa
Wejdź w Manager Urządzeń, wybierz widok "Urządzenia według połączeń" i odnajdź podłączone urządzenie podpięte pod USB. Sprawdź czy nadrzędny Koncentrator(Hub) USB ma we właściwościach Zarządzanie zasilaniem, w którym jest zaznaczone "Zezwalaj komputerowi na wyłączenie tego urządzenia w celu oszczędzania energii" (czy jakoś tak), odznacz i Zastosuj.
Kiedyś miałem podobny problem z innym energożernym urządzeniem i to pomogło.
Zrobiłem to zanim napisałem pierwszego posta. Niestety nic to nie dało. Najprawdopodobniej problem był spowodowany przez starą wersję Connectify. Szkoda że nie zauważyłem wcześniej że nadal mam to w systemie bo tylko niepotrzebnie straciłem kilka godzin.
Przekierowanie