Forum bloga technologicznego JDtech.pl i użytkowników bezpłatnego dostępu do internetu Aero2

Pełna wersja: Huawei E3131 - problem z dashboardem
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam,

Piszę w sprawie modemu Huawei 3131. Koleżanka miała problem z połączeniem korzystając z karty sim aero2 - zainstalowany dashboard Mobile Partner wskazywał, że nie może się połączyć.
Próbowałem różnych możliwości bo na moim laptopie ten problem również występował. W końcu postanowiłem, że zmienię dashboard i skorzystałem z pliku aero2.exe który był udostępniony na jednym z profilów na chomikuj.

Po wgraniu dashboardu system widzi modem jako urządzenie w "Mój komputer" ale nie widzi go gdy uruchamia się dashboard aero2. Nie widzi go program Mobile Doctor. Nie widzi go również top_netinfo.exe.

Starałem się również użyć plików wykonywalnych z dashboardami i firmware'ami ale te pokazują stale błąd 10 - nie widzi żadnego portu. Wykonywałem już to zarówno przy właczonym dashboardzie jak i przy wyłączonym. Próbowałem korzystać z każdego portu USB i efekt jest ten sam.

Podłączyłem modem do innego laptopa, żeby sprawdzić czy może jakoś inaczej zadziała na innym laptopie ale tam od razu po jego podłączeniu pojawia się problem z zainstalowaniem "Mobile Connect" i na tym jest koniec.

Wiem, że to moja głupota i moja wina, ale bardzo bym prosił o pomoc/poradę bo utkwiłem w martwym punkcie i sam się już zaczynam obawiać czy nie zepsułem go.

Będę bardzo wdzięczny za odpowiedź i ewentualne rady co mógłbym zrobić aby zaczął działać.
Trochę się gubię w tym co piszesz. Zacznijmy od tyłu.
Masz jakiś dashboard (mobile partner pewnie jakiś rzeźbiony) zainstalowany na laptopie. Jak włożony jest modem co się dzieje.
Interesuje nas menedżer urządzeń i to co tam jest lub czego nie ma, jesli modem widać w moj komputer to co zawiera cd, kolor diody jaki jest?
Modem hilink czy zwykly?
從我的 用 Galaxy Note II LTE 發送
Tak wygląda menadżer urządzeń
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1dcb...f0ad7.html

Tak wygląda mój komputer
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3d74...ee4c8.html

Po podłączeniu modemu świeci się dwukrotnie czerwona dioda i gaśnie itd.

Czy to jest hilink nie mam pewności - możesz wyjaśnić jak to sprawdzić?
Bałagan w sterownikach. Odinstaluj WSZYSTKIE sterowniki od modemów, zainstaluj ponownie tylko ten jeden. Mobile Partner ewidentnie rzeźbiony, pewnie nie testowany na wielu systemach i coś poszło nie tak. Nie wiemy nawet, czy zgodny z twoim systemem.
Jeśli w MU masz modem i porty com to może warto zaryzykować wgranie mu dashboardu z jakiegoś chomika ekscentryk lub lesiolo?
Najpierw bym uruchomił modem. Zmiana dashboardu to dopiero, jak wszystko działa na 100%.
Odinstalowałem wszystkie sterowniki związane z modemem i po odłączeniu i ponownym jego podłączeniu następuje automatyczna instalacja sterowników.
Oto lista:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6658...f4f1a.html

Co to znaczy uruchomić modem? Tak jak wspomniałem, poprzez programy rozruchowe nie jestem w stanie wgrać jakiegokolwiek nowego dashboardu ponieważ nie wychwytuje żadnego portu i występuje błąd 10.

Nie wgrałem teraz żadnego oprogramowania na komputer - ani aero2 ani mobile partner.

Co teraz mam zrobić?
A blad 10 pojawia się podczas wgrywania dashboardu?

從我的 用 Galaxy Note II LTE 發送
Mam pliki wykonywalne zarówno uptade'ujące firmware i dashboard.
Od czasu gdy wgrałem ten aero2.exe na modem to nie łapie go na żadnych portach... Wywala zawsze błąd 10 przy uruchomieniu tych plików.
ArturTS napisał(a):Co to znaczy uruchomić modem?
Zanim zrobimy jakieś trwałe zmiany (typu zmiana firmware/dashboard) najpierw upewniamy się, że sprzęt działa poprawnie. O to mi chodziło.
Wrzucanie dashboardów i firmware na ślepo do prosta droga do zmiany sprzętu w przycisk do papieru.
Najpierw diagnozujemy problem, potem go rozwiązujemy. Wszystko inne to "zaklikanie problemu na śmierć" i rzadko się sprawdza inaczej, niż przypadkiem zwłaszcza przy takiej ingerencji w sprzęt.

Wracając do problemu:
ArturTS napisał(a):po odłączeniu i ponownym jego podłączeniu następuje automatyczna instalacja sterowników
To znaczy, że w systemie ciągle są sterowniki. Gdyby ich nie było, uruchomiłby się tylko czytnik kart SD i wirtualna płyta CD.
Żebym dobrze zrozumiał błąd 10 jest jak probujesz wgrac fw/db ? Zwykle dzieje się tak jeśli w tle jest uruchomiony mobile partner lub inny soft mający dostęp do modemu. Patrz w menedżerze zadań czy coś nie jest uruchomione w tle co blokuje, wrzuć może printscreena z twojego menedżera może coś wspólnie zobaczymy

從我的 用 Galaxy Note II LTE 發送
Stronę wcześniej wrzucałem właśnie widok na MU.

Tak wygląda po instalacji modemu menedżer urządzeń:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1dcb...f0ad7.html

Oczywiście gdy odinstaluje wszystkie sterowniki to 3/4 z tych rzeczy nie będzie, jednak po odinstalowaniu i podłączeniu modemu automatycznie zainstalują mi się ponownie.

Co do błędu 10:

Mam np. takie paczki z plikami wykonywalnymi:

E3131Update_21.158.00.00.1020.B757.rar,
Mobile Partner PL_23_002_08_00_45_windrv4.23 DASHBOARD.rar
Mobile Partner 16.001.05.00.45.rar
Dashboard Mobile Partner 23.009.09.01.983_PL Voice Ussd Autoconnect Drv4.25.11.rar,

Po uruchomieniu każdej z nich wyszukiwany jest port na którym jest modem i wyskakuje właśnie ten błąd (10). W tle nie mam uruchomionego żadnego programu. Wszystko jest wyłączone.

Tak więc co na chwilę obecną mam zrobić?
Ze względu na bałagan w sterownikach - najbezpieczniej użyć innego komputera i sprawdzić, czy jest OK, który się z modemami 3G nie widział wcale.
Na inny komputerze testowałem i praktycznie od razu następuję błąd w instalacji - występuje problem z instalacja Mobile Connect i na tym jest koniec. Nic więcej się nie dzieje, dioda czerwona miga tak jak w przypadku mojego laptopa.
CZERWONA dioda? Wiesz, ona jest legendarna - nikt jej nie widział poza jedną czy dwiema osobami, które modemy uszkodziły...
Co mogę zrobić w tej sytuacji? Nie ukrywam, że bardzo zależy mi na czasie.
Nie mam bladego pojęcia, co w zasadzie zrobiłeś - wygląda to jak wgranie niewłaściwego firmware do modemu. Spotkałem się z tym tylko wirtualnie tutaj:
http://forum.jdtech.pl/Watek-huawei-e313...are?page=4
Czy jest jakaś inna możliwość wgrania firmware'u na ten modem? Mam tylko pliki z dashboardu i firmware'u wykonywalne .exe i każdy z nich wyświetla ten błąd 10. Czy są paczki z plikami albo inne sposoby wgrywania firmware'u? Bo modem jest widoczny w menadżerze urządzeń i moim komputerze ale te wykonywalne pliki nie wyłapują go na żadnym porcie i nie mogę przez to nic zmienić.
Teoretycznie jest - ale to raczej dla elektroników - przez jtag. Ale nie słyszałem o przypadku naprawiania tak E3131 i nie wiem gdzie E3131 ma jtaga.
Musisz kombinować z tym co masz. Jeżeli generowałeś kod do flashowania za pomocą kalkulatorów, to być może w ten sposób wgrałeś firmware od innego modelu...
(20-05-2014 11:38)ArturTS napisał(a): [ -> ]Czy jest jakaś inna możliwość wgrania firmware'u na ten modem? Mam tylko pliki z dashboardu i firmware'u wykonywalne .exe i każdy z nich wyświetla ten błąd 10. Czy są paczki z plikami albo inne sposoby wgrywania firmware'u? Bo modem jest widoczny w menadżerze urządzeń i moim komputerze ale te wykonywalne pliki nie wyłapują go na żadnym porcie i nie mogę przez to nic zmienić.

Czy zrobiłeś jak pisałem wyżej ? Wyłącz na czas flashowania programy które mogą mieć dostęp do modemu [Obrazek: Erro-code-10.jpg]
Czy tak wyglada twój błąd.
Wrzuć printscrina Menedzera ZADAN a nie urządzeń bo tak bywa z błędem 10
Stron: 1 2
Przekierowanie