Forum bloga technologicznego JDtech.pl i użytkowników bezpłatnego dostępu do internetu Aero2

Pełna wersja: Nokia 21M-02 Dziwaczny problem z aero2
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam

Przepraszam, ze zawracam Państwu głowę, ale szlag mnie trafia i nie jestem w stanie ruszyć dalej bez pomocy kogoś, kto się na tym diabelstwie zna.

1. Uruchomiłem aero2 w NOKII 21m-02
2. Jeden dzień działało
3. Przestało. Miga czerwona dioda. Na dodatek po włączeniu ikony z kluczem narzędziowym nie pojawia się okienko "połączenie z internetem", w którym wcześniej wpisywałem konfigurację.
4. Po kliknięciu innej ikony - domku, w opcji "połączenie z internetem": "brak sieci".

Po odinstalowaniu modemu i instalacji ponownej nic się nie zmienia - nadal brak tej opcji.

Będę Państwu bardzo wdzięczny za ewentualną pomoc.

A
a inne karty sim działają?
Mam tylko tę jedną. Wcześniej działała.
Próbowałem też zainstalować modem z tą kartą w innym komputerze i jest to samo.
Włóż inną kartę SIM do tej Nokii - dowolną, np. tę, z której rozmawiasz normalnie. Tylko żeby zobaczyć, czy się dogada z siecią.
Spróbowałem. To samo, wciąż informacja "brak sieci" i to, o czym pisałem. Miga czerwona dioda.

A
Ale sam modem jest wykrywany? To znaczy program Nokia Internet Modem się automatycznie uruchamia, a w Menedżerze urządzeń w części "modemy" jest na liście?
Czy po włożeniu takiej innej karty widzi jakiekolwiek sieci po wybraniu opcji ręcznego wyboru operatora?
1. Tak, na obu komputerach, na których próbowałem zaradzić temu problemowi (MSI i VAIO) uruchamia się instalacja Nokia Internet Modem. Co ciekawe, instalacja przebiega nieco inaczej, niż za pierwszym razem, kiedy modem działał. Tzn. wówczas komputer prosił o restart systemu, a teraz ani na jednym ani na drugim komputerze już tego nie wymagał (próbowałem oczywiście restartować i instalować na nowo ale bez skutku). Poza tym po zainstalowaniu nie podaje program Nokii nie daje już możliwości definiowania konta, APN, etc.

2. Co do Menedżera. Modem pojawiał się najpierw jedynie na liście kart sieciowych i to po wybraniu opcji "pokaż ukryte urządzenia".

3. Po włożeniu innej karty nie widzi żadnych sieci.

4. Jedynie sieci, które widzi pojawiają się, kiedy włączę obsługę WIFI. Te pokazuje normalnie.

Bardzo Panu dziękuję za zainteresowanie. Nie liczyłem na to, że ktoś będzie miał ochotę się odezwać.

A
po tym co piszesz (punkty 1-3) można podejrzewać awarię modemu (działa tylko wbudowana pamięć flash, która udaje cdrom)

ad4. sieci WiFi widać, bo soft Nokii zanadto integruje się z systemem (co mi się swoją drogą niezbyt podoba, bo nie można zrezygnować z opcji wcinania się w pracę karty WiFi)

PS to oprogramowanie jest niby łatwe w obsłudze, ale działa jak chce, szczególnie po włożeniu karty jakiegoś MVNO
Ukryte urządzenia to takie, których komputer nie widzi, więc nas nie interesują.
Jeżeli modem się włącza, a następnie znika całkiem z systemu... to może to być objaw uszkodzenia modemu. Jeżeli na kilku komputerach jest to samo - zwracasz do sprzedawcy lub najbliższego serwisu Nokii.

Ja do oprogramowania Nokia Internet Modem nie mam specjalnych uwag (no dobra, wersja do Linuksa trochę mąci w systemie) - działa prawidłowo, dopóki modem jest sprawny Smile szkoda tylko, że nie ma wsparcia dla automatycznego wznawiania połączeń - ale to można ustawić niezależnie w systemie.
Jest jakaś możliwa zdiagnozowania, czy modem jest sprawny z poziomu systemu?

A
jest, ale musi być jakkolwiek widoczny w systemie, a twój zachowuje się jak niesprawny (bo go wcale nie ma)
Dokładnie tak - jeżeli nie ma co diagnozować (modem działa jako wirtualny napęd CD, a potem po przełączeniu w tryb modemu... nie ma go wcale) i efekt jet powtarzalny na innym komputerze, to... nie ma co kombinować. Jeżeli nie minął 10-dniowy okres zwrotu, zaproponuj sprzedawcy wymianę od ręki, a jak się nie zgodzi - zwróć i kup w innym miejscu.

Dla przykładu dodam, że jeżeli do mnie wraca uszkodzony sprzęt i mam sztukę na wymianę, to wymieniam od ręki po potwierdzeniu problemu i nie każę kontaktować się z serwisami, co zwykle trwa. Inne firmy raczej będą odmawiać i odeślą do serwisu, w tym wypadku Nokii (jest ich dużo w Polsce).
Przekierowanie