Forum bloga technologicznego JDtech.pl i użytkowników bezpłatnego dostępu do internetu Aero2

Pełna wersja: Huawei E352s-5
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam
Kartę z Aero2 otrzymałem 2.03.2012 dlatego też aby sprostać wymaganiom Class 10 zakupiłem modem Huawei E352s5. Kupiłem go na Allegro od sprzedawcy który reklamuje że działa on z najnowszymi kartami Aero 2. Modem jest bez simlocka, pochodzi z T-Mobile. Automatycznie instaluje on program do łączenia z internetem od tej właśnie sieci "Internet Menager", oczywiście w Aero nie działa. Nie mogę przejść w tryb w którym mógłbym wejść w pliki modemu i zainstalować sam modem bez tej aplikacji. W internecie też brak sterowników. Instalowałem Mobile Partnera oraz Top_netinfo i przez żaden z tych programów nie mogę uzyskać połączenia. Modem nie widzi nawet sieci Aero, a testowałem go u siebie we Wrześni i w Swarzędzu obie miejscowości są w zasięgu tej sieci. Już nie wiem co robić? Czy ktoś z was używa tego modemu?
Dwa pytania techniczne:
1. To jest na pewno E353s-5 i pochodzi z polskiego T-mobile? O ile mi wiadomo, w T-mobile są tylko E353s-2.
2. Aplikacja Internet Modem poradzi sobie bez bólu z Aero2, wystarczy dodać (ręcznie) profil połączenia z APN darmowy.
3. Nie mam pojęcia co to za wersja s-5, ale pamiętaj, żeby na próby wyjść na świeże powietrze (tylko to jest gwarantowane według mapek Cyfrowego Polsatu) w miarę blisko nadajnika, jeżeli nie masz pewności co do modemu. Zrób ręczne wyszukanie sieci - jeżeli będąc na 100% w zasięgu sieci Aero2 nie zobaczysz jej, to znaczy, że albo wybrane jest na sztywno pasmo 2G (musi być wybrane preferowane 3G/WCDMA).
Możliwe że to jest taka wersja jaką podajesz, ale na modemie mam nadrukowane jako właśnie E352s-5 choć sprzedawca w linku w nawiasie umieszcza info (E353-s2). Modem z niemieckiego T-Mobile, wcześniej umieszczał wyraźne informacje o Aero2 a teraz widzę że zrobił edycję swoich aukcji.

http://allegro.pl/huawei-e352-s5-hspa-mo...76765.html
no widzę, że to mój antyulubiony sprzedawca słynny z marketingowego bełkotu
Nie potrafię znaleźć nic pewnego na temat wersji S-5 - istnieje ryzyko, że podobnie jak s-1 - jest niezgodny, ale nie mam jak tego potwierdzić bez testów.
Jeżeli na aukcji w momencie zakupu była informacja o zgodności z Aero2, masz prawo do zwrotu urządzenia z tego względu (to regulamin allegro) oraz według Kodeksu Cywilnego w ciągu 10 dni bez podania przyczyny - o ile to przedsiębiorca.
Tak była informacja że jest kompatybilny z nowymi kartami Aero, teraz znikła. Modem wysłany 12.03 więc chyba tak jak radzisz zwrócę go sprzedawcy, prowadzi firmę.
10 dni masz od dnia odbioru do momentu wysłania informacji (najlepiej polecony za potwierdzeniem odbioru, ale mail też może być) o odstąpieniu od umowy - istotna jest data stempla pocztowego

(sądząc po dzisiejszym poście odebrałeś sprzęt dzisiaj)
oczywiście zwrot towaru jest na twój koszt
(14-03-2012 21:54)szopen napisał(a): [ -> ]no widzę, że to mój antyulubiony sprzedawca słynny z marketingowego bełkotu

Najlepszy jest tekst że domowym sposobem ściągnięty simlok powoduje pogorszenie pracy modemu Smile

Wysłane z mojego GT-I9000 za pomocą Tapatalk
(14-03-2012 21:54)szopen napisał(a): [ -> ]no widzę, że to mój antyulubiony sprzedawca słynny z marketingowego bełkotu
w rzeczy samej od dawna obserwuję jego poczynania i dużo śmiechu jego teksty mi dostarczają...
"najlepsza firma" - to o huawei
"najszybszy modem na rynku" - HSDPA 7.2
i podobne dobre perełki...

ale jest uczciwy i zwroty "do 10 dni" bez zająknięcia przyjmuje o czym mój kumpel się przekonał ze 2 miesiące temu ...

pzdr
pawelarc
Akurat 10-dniowy zwrot to nie uczciwość, a psi obowiązek wynikający z KC Smile Ale zawsze można robić trudności - ja tam wolę rozmawiać z nabywcami, żeby dojść do wyjaśnienia źródła problemu - jak faktycznie jest jakiś problem, to wolę pomóc w rozwiązaniu, ale oczywiście zwroty przyjmuję (choć miałem dopiero jeden, grubo po 10 dniach, ale sytuacja była specyficzna).
niby obowiązek jest (już tym psim to przesada...)
życie jednak nauczyło mnie, że nie zawsze wszystko toczy się tak, jak byśmy chcieli i jak toczyć się powinno
można przed "zwracającym" piętrzyć trudności, żądać wypełniania wielu formularzy, odesłania paragonów, zwlekać z podjęciem przesyłki zwrotnej, zwlekać ze zwrotem kasy...
lub można w regulaminie sobie napisać, że zwrotów się nie przyjmuje - niezgodne to z prawem, więc nieważne, ale kto będzie dochodził swoich praw przed sądem (wydział cywilny = wpisowe Smile ) kiedy kwota śmieszna jest!

jeśli ktoś nie sprawia żadnych problemów przy okazji zwrotu, zasługuje na pochwałę (mimo idiotycznych tekstów reklamowych Smile )
pzdr
pawelarc
Wiesz, pogonić takiego człowieka za pomocą UOKiKu to nie jest wielki problem, jeżeli wpisał klauzulę niedozwoloną. Oczywiście handryczenie się o kilka PLN sensu nie ma czasem, ale liczą się przepisy i proste, oczywiste dla wszystkich zasady.
A więc sprawa wygląda tak że w miejscu w którym próbowałem złapać sygnał Aero, na Noki E52 z tą właśnie kartą sim spokojnie widzi sieć. A na opisywanym modemie niestety nie. Jutro będę miał użyczoną dodatkową antenę więc będę wiedział jak się sprawy mają. Najwyżej jutro ładnie zapakuje paczuszkę i wyślę do sprzedawcy. Tylko teraz mam do was pytanie, w regulaminie tego sklepu jest napisane że zwroty oczywiście przyjmuje ale trzeba to napisać na specjalnym druku który on udostępnia po kontakcie z nim, oczywiście dzwonić będę ale czy odstąpienie od umowy nie mogę napisać w zwykły sposób?Czy jednak będę musiał go prosić o ten druk? Myślę że to nie będzie problem skoro tak piszecie, ale lepiej wiedzieć.
napisz od razu maila (dziś!) "chcę skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy w terminie do 10 dni...", sprzedający (reklamiarz Smile ) odeśle tobie, że ok i w załączeniu prześle formularz zwrotu, niech mu tam będzie zgodnie z jego regulaminem (może tego wymagać chyba..)
pzdr
pawelarc
(15-03-2012 11:30)pawelarc napisał(a): [ -> ][...]
"najszybszy modem na rynku" - HSDPA 7.2
i podobne dobre perełki...

ale jest uczciwy i zwroty "do 10 dni" bez zająknięcia przyjmuje o czym mój kumpel się przekonał ze 2 miesiące temu ...

no właśnie z tą uczciwością to można polemizować - czy publikowanie w opisach jawnych kłamstw jest uczciwością - no nie wiem... a z całą pewnością od reklamowej etyki jest to dalekie
który producent prawdę pisze?
oszustwa na każdym kroku, nawet w ulotkach i reklamach leków (moja branża częściowo...), ustawiane badania kliniczne itd itp
żyjemy w takim zakłamanym świecie...
samobójca-sprzedawca napisałby "jeden z gorszych modemów na rynku, sprawiający mnóstwo kłopotów w konfiguracji pod aero2, nieudana seria, widoczny brak estetyki ... generalnie odradzam zakup!" Smile
pzdr
pawelarc
(kurde, sam za młodu instrukcje obsługi i reklamówki "popełniałem" do sprzętu i oprogramowania, papier był i jest cierpliwy Smile )
P.
Wiesz, ja tłumaczenia takich rzeczy robię od lat zawodowo, ale na tak jawne kłamstwa żaden z poważnych klientów się nie silił.
ja robiłem (i w sumie nadal robię) dla firm farmaceutycznych i bardzo wątpliwe etycznie "kwiatki" występują na porządku dziennym, niestety zawsze klauzulę tajności muszę podpisywać!
z drugiej strony handel to tak naprawdę jedno wielkie kłamstwo, który sprzedający nawet na bazarze powie, że ma niesmaczne jabłka czy ziemniaki - każdy zachwala swój towar przecież, a często nie jest to towar z "najlepszej firmy" Smile
pzdr
pawelarc
NDA to obowiązkowa umowa prawie przy wszystkich pracach dla poważnych firm... taki już los nas, tłumaczy Smile
Przeciez to jest oszustwo. W aukcji jest napisane, że obsługuje wszystkie sieci! Nie ma nawet opcji, że bym ja odstępował bo modem jest ok tylko, że sprzedawca oszukuje pisząc, że działa w Aero2!.

Nie wiem co zrobię ale chyba zgłoszę to na Policje i na POK. Przez naciągacza straciłem czas i stracę 10zł na odesłanie towaru. Dalej nie mam internetu.
Polacy tylko kombinują!

Kolejna sprawa, że urządzenie nie ma instrukcji w języku Polskim a przepisy chyba tego wymagają. Czyli zostałem kolejny raz oszukany.
Stron: 1 2
Przekierowanie