Forum bloga technologicznego JDtech.pl i użytkowników bezpłatnego dostępu do internetu Aero2

Pełna wersja: Vodafone K4505 nie działa na kablu.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Jako, że jestem nowicjuszem , to chciałbym najpierw serdecznie przywitać Administratorów jak i wszystkich bywalców Forum.
Kupiłem na Allegro modem Huawei Vodafone model K4505. Po drobnych kłopotach modem poprawnie działa i loguje w sieci AERO2 z której korzystam.
Niestety, nie potrafię go zmusić do działania na kablu/przedłużce podłączonej do laptopa. Dostaję w tym wypadku kolejne komunikaty:
-Wykrywanie urządzenia...
-Uruchamianie urządzenia...
-Brak karty SIM/USIM lub błąd karty SIM/USIM.
-Brak urządzenia lub urządzenie niedostępne.
I tak w koło.
Z rzadka pojawia się zasięg ale brak odpowiedzi na kliknięcie ikony *POŁĄCZ* w Mobile Partner i program przestaje odpowiadać.
Mam trzy takie przewody i dzieje się tak na każdym z nich, więc uszkodzenie przewodu
lub gniazda nie wchodzi w grę. Na poprzednim moim modemie ( Huawei E173-u2) taki sposób połączenia z laptopem zdawał egzamin doskonale. Mogłem przemieszczać modem niezależnie od lokalizacji laptopa w poszukiwaniu najlepszego zasięgu. Poza tym sam modem jak i gniazdo USB jest nie co mniej narażone na uszkodzenie, a więc brakuje mi tego rozwiązania.
Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Czyżby * prądożerność *modemu i związany z tym przekrój żył przewodu?
Proszę o jakieś sugestie.
Przyczyną jest oczywiście prądożerność modemu, ale wpływa to tylko na jeden większy znacznie problem: jakość przedłużacza. Być może jest tak paskudnie źle wykonany elektrycznie, że spadek napięcia (lub poziom zakłóceń) jest taki, że uniemożliwia prace modemu. Sama długość (o ile jest mniejsza od 5m) ma drugorzędne znaczenie: widziadłem 10cm kabelek, który powodował problemy, a mam w reku 4,5m, który działa świetnie.
Dlatego do oferty sklepu jdtech męczyłem się długo, zanim znalazłem niezawodne kable: teraz głównie są to Gembirdy 3m z ferrytem.
Podczas przeglądania postów dotyczących problemów z K4505 zauważyłem jeden z podobnym typem problemu i związanymi z tym sugestiami. Połączyłem laptopa z modemem krótkim (40cm) przewodem tzw.Y z podłączeniem do dwóch gniazd USB.
Modem zadziałał prawidłowo i zarejestrował w sieci, a więc jest to potwierdzeniem
braku dostarczanej mocy.
Przekierowanie