Forum bloga technologicznego JDtech.pl i użytkowników bezpłatnego dostępu do internetu Aero2

Pełna wersja: TP-Link M5350
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
macoha miał raczej na myśli, że TP-Link "nie wie", że ma już nowy IP z Aero2, i nadal nadaje pakiety na starym IP Wink
To w zasadzie mało prawdopodobne: Rozłączenie pppd (na 99% używają tego demona) powoduje wyzerowanie IP w interfejsie - a najczęściej interfejs ppp po prostu znika "z systemu".
Ponowne połączenie powoduje przypisanie adresu od zera.

Problemów może być mnóstwo innych, choćby to, że tablica routingu po wielu aktualizacjach po prostu się zawiesza, albo jest to objaw uboczny problemów z Aero2 (przeciążenia) i brakiem IP wzmacniany wadami softu TP-Linka.

Testuję dalej na 1.1.3 i żadnego zwisu nie miałem, ale testy dość krótkie.

BTW: pracujecie na zasilaniu, czy głównie baterii gdy zdarza się taki pad?
W mojej skromnej opinii sprzęt TP-Link'owy zbyt często ma "ukryte niespodzianki", które powodują, że korzystanie z niego jest utrudnione... średnio w 4 przypadkach na 5 zalecam zmianę na innego producenta.
Szczerze mówiąc mam inne doświadczenia. Natomiast faktycznie M5350 to nowość w ofercie tego producenta i nie wszystko musi im się od razu udać. Huawei ma większe doświadczenie.
U mnie to się zdarza i na baterii i pod kabelkiem.
Mimo wyświetlania "globusika" na TP-Linku nie ma połączenia z netem. Najczęściej trzeba drania restartować bo inaczej nie połączy.
Po dzisiejszych próbach od rana
Właczony
godz IP
06.45 151.248.33.181
08.00 93.154.180.236
08.55 84.39.164.211
09.45 78.30.91.233
10.30 93.154.166.72
11.55 37.209.138.105
12.30 93.154.249.234
sprawdzane w panelu administr. w tych godz. musiał zmieniac sobie dynamicznie IP - internet działa non stop
Konfiguracja jest na APN dynamic bez wpisu darmowy - uaktualnienie firmweare 1.1.3
Pełna satysfakcjaWink
Potwierdzam, że APN musi być dynamiczny. TP-Link pracuje od rana i cały czas mam internet.

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka
Czołem Wam

Wygrzebuję temat, bo stało mi się nieszczęście:
Przedwczoraj postanowiłem dokonać aktualizacji oprogramowania urządzenia, która przebiegła pomyślnie (to była już druga - pierwszej dokonałem jakieś dwa lata temu). Niestety okazało się, że najnowsza wersja nie posiada samodzielnego trybu 11b (usunęli go dziady, a co im przeszkadzał?), co uniemożliwiło połączenie do routera specyficznego komputera (Amiga 1200 ;-)). Nie jest to kaprys a wielka potrzeba, dlatego postanowiłem wrócić do poprzedniej wersji. Ku mojej rozpaczy już na samym początku wyskoczył błąd podczas aktualizacji. Modem jest kompletnie martwy. Nie da się go wprowadzić w żaden tryb serwisowy, a przynajmniej nic mi o tym nie wiadomo. Bateria była naładowana na 100% (modem działał na niej długie godziny bezproblemowo). Połączenie z PC nie było przerwane. Za to w instrukcji przeczytałem, że producent nie zaleca downgrade'u. Ale nie zalecać, a grozi to uszkodzeniem na przykład, to dwie zupełnie różne sprawy, dlatego jestem zdziwiony. Ale mniejsza o ten detal. Macie jakiś pomysł? Naprawdę bardzo mi zależy na przywróceniu go do życia.
Do downgrade potrzebna jest zwykle jakaś procedura, tylko reset do fabryki.
Jakby to był jakiś opensource'owy sprzęt, to dałoby się kombinować z dostępnymi sprawami.

Ogólne postępowanie - umiesz lutować, zaczynamy kombinować z szukaniem złącza szeregowego i zrzutu pamięci z tego urządzenia (którą odmianę masz? V1, V2, V3....)

Nie umiesz i nie masz nikogo - sprzęt na straty.
(29-07-2016 01:13)jakubd napisał(a): [ -> ]Ogólne postępowanie - umiesz lutować, zaczynamy kombinować z szukaniem złącza szeregowego i zrzutu pamięci z tego urządzenia (którą odmianę masz? V1, V2, V3....)

Mam v1. Mam też znajomego, co już wrzucał wsady bezpośrednio na chipy routerów stacjonarnych. Może sobie poradzi i z tym. Dzięki za podpowiedź.

Aha, nadmienię tylko, że skontaktowałem się z obsługą klienta TP-Linka. Generalnie kontakt miły, ale pomoc marna. Po pierwsze usłyszałem, że - cytuję: "(...) urządzenie należy zakwalifikować jako uszkodzone i reklamować w punkcie zakupu" oraz "Nie prowadzimy serwisu urządzeń, serwisem w ramach gwarancji zajmują się nasi dystrybutorzy". Że co? Serwisem zajmują się dystrybutorzy? O.O No bez jaj.
TP-Link w Polsce, podobnie jak Apple, nie naprawia routerów i telefonów, po prostu je wymienia.
Stron: 1 2
Przekierowanie