07-03-2012, 01:12
Dzisiaj spotkałem się z ciekawym problemem: Nokia CS-15 (model sprawdzony niegdyś przeze mnie, że działa) - po włożeniu karty SIM Aero2 i nawiązaniu poprawnie skonfigurowane połączenia - internet nie działa.
IP jest poprawne, sygnał jest OK, dioda świeci poprawnie, karta sprawdzona w innym modemie - OK, wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że powinno działać, ale... nie ma absolutnie żadnego ruchu na łączu.
Okazuje się, że do modemu dostępna była aktualizacja firmware na stronie Nokii:
http://europe.nokia.com/support/product-...t/software
Po instalacji tego pakietu uaktualniony nieco program sterujący wykrywa, że modem wymaga aktualizacji (niestety wymaga chyba dostępu do Internetu), aktualizuje firmware i... modem śmiga bez problemu.
Więc jeżeli macie taki problem z CS-15, to sprawdźcie, czy aktualizacja firmware (jak zawsze bardzo ostrożnie aktualizacje wszelkie róbcie) rozwiąże problem.
IP jest poprawne, sygnał jest OK, dioda świeci poprawnie, karta sprawdzona w innym modemie - OK, wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że powinno działać, ale... nie ma absolutnie żadnego ruchu na łączu.
Okazuje się, że do modemu dostępna była aktualizacja firmware na stronie Nokii:
http://europe.nokia.com/support/product-...t/software
Po instalacji tego pakietu uaktualniony nieco program sterujący wykrywa, że modem wymaga aktualizacji (niestety wymaga chyba dostępu do Internetu), aktualizuje firmware i... modem śmiga bez problemu.
Więc jeżeli macie taki problem z CS-15, to sprawdźcie, czy aktualizacja firmware (jak zawsze bardzo ostrożnie aktualizacje wszelkie róbcie) rozwiąże problem.