Forum bloga technologicznego JDtech.pl i użytkowników bezpłatnego dostępu do internetu Aero2

Pełna wersja: wyskakujące błędy połączenia
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam serdecznie, niedawno nabyłem modem huawei e3131 S-2 (play), mam kartę SIM Aero2. Mam windows XP. Zainstalowałem go bez problemów, połączenie mam, z waszej strony skonfigurowałem automatyczne wznawianie połączeń. Niby wszystko działa ok, nie przerywa połączenia, lecz za każdym razem w momencie startu systemu gdy łączy się automatycznie z siecią, połączenie z Aero2 jest, ale wyskakuje okienko z błędem. Nie wiem czy coś nie namieszałem w konfiguracji. Proszę o pomoc, daje screeny:

http://img842.imageshack.us/img842/769/776k.png
http://img842.imageshack.us/img842/4324/ucwg.png
Prawdopodobnie zmusiłeś system do automatycznego wznawiania połączenia, ale też łączenia automatycznego na żądanie - efektem jest to, że system próbuje nawiązać połączeni dwukrotnie na raz, co się oczywiście nie uda. Nie łącz automatycznie przy starcie systemu ani nie łącz automatycznie wcale. Nawiązuj połączenie ręcznie, potem się będzie samo wznawiało.
Druga możliwość - masz jeszcze jedną aplikację, która próbuje łączyć.
Pewnie tak, tylko nie wiem jak to teraz wszystko zmienić....

Może ktoś podpowie gdzie wyłączyć automatyczne łączenie przy starcie...??
Właściwości połączenia i tam masz jedną funkcję w opcjach gdzieś, a druga znajduje się w Opcjach Internetowych - wybierz opcję "nigdy nie łącz" tam, gdzie jest lista połączeń.
W opcjach internetowych wybrałem opcję "nigdy nie łącz", zniknęły wyskakujące błędy, ale też nie wznawia się automatycznie połączenie po upływie godziny. Sprawdzałem ustawienia według opracowania "harona", wszystko jest tak jak ma być. Nierozumiem...
Czyli coś nie tak masz ustawione.
Witam jeszcze raz. Walcze z tym, ale dalej jest to samo.
Od początku jeszcze raz dokładnie sprawdzałem ustawienia połączenia według "harona", wszystko mam tak samo.
Gdy zaznaczę w opcjach internetowych "wybierz za każdym razem, kiedy nie ma połączenia sieciowego" połączenie jest wznawiane automatycznie co godzinę, ale przy każdym starcie systemu wyskakują własnie te okienka z błędami.
Gdy zaznaczę opcję "nigdy nie wybieraj połączenia", okienka nie wyskakują, lecz połączenie co godzinę się urywa.
Może jakaś pomoc jeszcze, bo nie wiem już jak to ugryźć....
Pozdrawiam
Jeżeli przy 'nigdy nie wybieraj połączenia' wznawianie nie następuje, to znaczy, że reszta konfiguracji wg Harona wcale nie działa - np. skonfigurowałeś inne połączenie niż uruchamiasz, albo coś jest źle ustawione.

'wybierz za każdym razem....' działa teraz ZAMIAST konfiguracji Harona, a nie dodatkowo.
Ja bym zaczął od podstaw - wyłączył też udostępnianie (zwłaszcza, jak nie jest potrzebne). Reszta wygląda OK.
Pytanie: sterowniki od modemu są tylko jedne w systemie, czy instalowanych było kilka pakietów?
Wyłączyłem udostępnianie /nic to nie dało/ .
Poprzednio miałem starszy modem - huawei e156G też z play i korzystałem z neta w play, to zostało, nic nie odinstalowywałem.
Ten modem który mam teraz, czyli - huawei e3131 S-2 (play), do niego nie instalowałem oddzielnie żadnych sterowników, on się sam zainstalował.
Nie wiem czy to ma związek, ale w menadżerze urządzeń pod modemami widnieją dwa :
Huawei Mobile Connect - 3G Modem
i
HDAUDIO Soft Data Fax Modem with SmartCP
Czyli masz problem ze sterownikami - odinstaluj wszystko od E156g i E3131, reset i instaluj tylko E3131. Powinno pomóc.

HDAudio to modem analogowy na linię telefoniczną - bez znaczenia.
Nie wiem, czy o to chodziło, odinstalowałem i usunąłem Play online, zainstalowałem nowy modem, ale dalej jest to samo....
To wygląda tak, jakby ta konfiguracja automatyczna nic nie dała, jakby połączenie następowało inną drogą, nie umiem sobie z tym poradzić.
Szukam w ustawieniach, ale nie wiem co jest źle.
W menadżerze urządzeń w kontrolerach magistrali występuje 5 pozycji Huawei...
czy to tak ma być??
http://imageshack.us/photo/my-images/20/qbxt.png/
W sumie masz ten modem 14 razy w różnych miejscach. Tak ma być.

No to pozostaje ci:
1. Reinstalacja systemu
albo
2. Użycie Mobile Partnera z funkcją wznawiania (pojawiają się tu i ówdzie - niektóre nawet działają)
albo
3. Użycie Top NetInfo to wznawiania połączeń
Przekierowanie