Forum bloga technologicznego JDtech.pl i użytkowników bezpłatnego dostępu do internetu Aero2

Pełna wersja: Huawei E3276 + MacBook Air 13" = Problem
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam,
Posiadam MacBook’a Air 13“ (mid 2013) z wersją oprogramowania 10.8.4 oraz modem Plus LTE Huawei E3276.

Problem polega na tym, że podane dwa urządzenia ze sobą „nie współgrają“ mimo uprzednich zapewnień operatora.

Internet łączy się z siecią – co widać w aplikacji – jednakże nie działa ani przeglądarka ani np. Appstore. Próbowałam odpalić ten modem na najnowszym MacBook’u Pro 13“ z takim samym oprogarmowaniem i wszystko działa bez najmiejszego problemu, tak samo MacBook Air 11“ (?!) ale znowu na innym Macu Air 13“ nie działa. Dzwoniłam na infolinię Plusa – nic nie pomogli, zalecili wycieczkę do salonu. Poszłam do salonu, nie potrafli pracować na Macu. Sprawdziłam u nich inny, ten sam model modemu – również nie działał. W końcu udałam się do iSpota, gdzie przesiedziałam kilka godzin, próbowano milion konfiguracji internetu, przeinstalowano system, zainstalowano najnowsze sterowniki do modemu i nic. Dodam, że modem Alcatel z internetem T-Mobile działa. Modem w moim Macu rozpoznawany jest jako adapter ethernet (podobnie na pro, na którym testowałam swój modem).
Nie mam już pomysłu co mam z tym wszystkim zrobić.
Zmienić mac'a nie dość, że drogie to dziadostwo.

Ale wracając do tematu, pomoże raczej tylko Jakub - bo z tak mało popularnym sprzętem, mało kto ma styczność. A w plusie Ci nikt nie pomoże, bo tam są tylko sprzedawcy.
Może to porty USB 3.0 są w tym macu ?

Wysyłane z mojego GT-N7105 za pomocą Tapatalk 2
Też mam takie podejrzenie w kwestii USB 3.0:
http://forum.jdtech.pl/Watek-usb-3-0-i-modemy-3g
Choć akurat ten modem testowałem z PCtami i USB 3.0 i problemu nie było. W przypadku E3131 objaw jest taki, że modem w gnieździe USB 3,0 nie jest wykrywany całkiem, lub tylko w trybie pamięci masowej - po przełączeniu w tryb modemu "znika" z systemu.

Ale koncepcja sprawdzenia koncentratora USB 2.0 jest wg. mnie słuszna.
Też miałam takie podejrzenie, jednakże testowałam ten modem na MacBooku Pro gdzie wszystkie wejścia USB są 3.0 i wszystko działa bez zarzutu. To samo z MacBookiem Air 11". Dzięki temu jeszcze bardziej nie wiem o co chodzi...
Może być coś innego - niedobór zasilania. Stąd koncentrator USB 2.0, ale taki aktywny z zasilaczem, może być pomocny.
OS X Mountain Lion v10.8.4 to czasem nie jest sprawca...
Nie, OSX zwykle trzyma poziom w kwestii zgodności. Choć nie mam pod ręką nowego maka do testów.
Przekierowanie