Forum bloga technologicznego JDtech.pl i użytkowników bezpłatnego dostępu do internetu Aero2

Pełna wersja: Prestigio MultiPad 2 PMP7280C - jak połączyć z Aero2? Problem!
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam serdecznie.
Po długiej lekturze zdecydowałem się na zakup w/w tebleta.
W kilku miejscach była zawarta informacja, że tablet obsługuje Aero2.

Niestety, gdy włożyłem kartę, utworzyłem nowy punkt APN nie mogę połączyć się z siecią.
Gdy wybieram "Operatorzy Sieci" i skanuje automatycznie otrzymuje komunikat "Nie można teraz połączyć się z tą siecią" i tak już od dłuższego czasu.
Gdy wybieram ręcznie, pokazuje mi się kilka możliwości wyboru, np: Plus 3g, Plus 2G, Play 3G (zabroniony) itp).
Wybieram więc Plus 3G lub 2G ale komunikat jest ten sam.
Mieszkam niema w centrum Warszawy, więc o słaby zasięg raczej bym się nie obawiał.

Pytanie jest takie - co jest powodem braku łączności - czy tablet, czy karta czy jakaś inna przyczyna.

Bardzo proszę o pomoc!
Sprawdź w innej lokalizacji (na zewnątrz) - w razie czego chętnie pomogę w ścisłym centrum zdiagnozować sytuację.
Dzięki.
Wezmę tableta ze sobą, choć podejrzewam, że to on jest tu winny, ale zobaczymy.
W środę wyjeżdżam do Krynicy M. i po cichu liczyłem, że skorzystam z dobrodziejstwa Aero, ale cóż...
Przepraszam za post pod postem.
Właśnie wróciłem z małej wycieczki i niestety, efekt ten sam - nie może połączyć się z siecią.
A sprawdzałeś kartę w innym (zgodnym) urządzeniu?
Ja jestem codziennie w centrum Warszawy i możemy się jakoś w dzień umówić na sprawdzenie.
Sprawdziłem w swoim Galaxy Nexus'ie I9250 i tam Aero działa, więc to nie wina karty.
Do tego znalazłem coś takiego:
http://www.pewu.org/1872/multipad-3g-i-aero2/

Opisuje to mniej więcej sytuację, w której znajduje się obecnie.
Oczywiście firmware mam zupełnie inny (najnowszy 2.0.6), ale niestety net nie działa.
No tak, ale teraz masz nowszy firmware i problemu nie powinno być.
Wielkie, wielkie podziękowania dla Pana Jakuba za pomoc.
Po dzisiejszym spotkaniu mogę śmiało stwierdzić że winny jest tablet, gdyż dwie karty Aero2 nie działały w tablecie, a ta sama karta włożona do innego urządzenia już tak.

Jak widać musiałem być tym "szczęśliwcem" któremu trafiła się felerna sztuka.

Na razie sprawę zgłosiłem do serwisu asbis.pl i czekam na odp.
Zapewne skończy się na konieczności odesłania tableta.
Szkoda tylko, że w środę wyjeżdżam i nie ukrywam, że był mi on potrzebny.
Zostaje zakup jakieś karty od innego operatora i "poczekanie" na rozwój wydarzeń.

Jeszcze raz dziękuje Panu Jakubowi za wsparcie i chęć pomocy!
P.S. zapomniałem postawić Panu piwo Smile
To jest właśnie ciekawy przykład urządzenia, które być może występuje w dwóch odmianach - w tym przypadku prawdopodobnie nie ma obsługi UMTS 900 MHz.
Dziękuję za poświęcenie czasu na testy - informację dodałem to tabeli.
Witam serdecznie!

Przepraszam za odgrzanie kotleta, ale od kilku dni użeram się z Aero2 na nowym tablecie Nexus (2013) 32GB LTE.

Trafiłem na ten temat i co raz głębiej zaczynam się zastanawiać czy mój tablet nie jest jakiś felerny.
Mam kartę, która normalnie hula na Samsungu Galaxy Ace, a w tablecie ma jakieś problemy (karta bez PINu).

Standardowo utworzyłem nowy APN `darmowy`. Reszta bez zmian. Kropeczka zaznaczona. Zasięg jest zerowy (pusty trójkącik) z napisem `brak usługi`. Korzystanie z 2g wyłączone, roaming i przesył danych włączone. Wszystko na Androidzie 4.3.1

Na tym Nexusie testowałem jeszcze kartę internetu z Plusa - tutaj nie ma żadnych problemów.


Jest ktoś w stanie podpowiedzieć jeszcze jakieś rozwiązanie?

Pozdrawiam!
Wyjdź na świeże powietrze, gdzie sygnał Aero2 jest lepszy i zobcz, czy się zaloguje (pokaże zasięg).
Zrobiłem rundkę po Poznaniu. Restartowałem tableta, próbowałem ręcznie wybrać sieć - niestety bez skutku, dalej jest to samo, czyli "Brak usułgi".
Właśnie znalazłem ostrzeżenie ze swojej własnej tabelki:
Cytat:UWAGA: trafił się egzemplarz niezgodny z Aero2, być może są dwie wersje
Może po prostu trafił ci się kolejny taki niezgodny?

Ale jeszcze zanim co zrób reset ustawień do stanu fabrycznego i spróbuj ponownie.
Resetowałem i nic nie pomogło.
Czyli rozumiem, że 1500 zł poszło niejako na marne? Jest jakaś szansa reklamować ten fakt u producenta/sprzedawcy?
Tak, jedna osoba zwróciła producentowi tablet. Ale nie wiem na ile to była droga wyjątku, czy standardowa ich procedura.
Dziękuję bardzo za wszystkie podpowiedzi. Dzisiaj wysłałem wiadomość z chęcią odstąpienia od umowy i zwrotem towaru wciągu 10 dni bez podania przyczyny.
Niestety nawet jeżeli dostanę zwrot pieniędzy, to nie wiem jakiego teraz tableta kupić ... Ten zdecydowanie był moim 'numero uno'.
Przekierowanie