Forum bloga technologicznego JDtech.pl i użytkowników bezpłatnego dostępu do internetu Aero2

Pełna wersja: Huawei E3131s-2 nie działa VPN po l2tp/IPSec
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Kilka dni temu zakupiłem nowy pakiet startowy play z modemem Huawei E3131s-2. Włożyłem do niego kartę aero2 i wsio śmigało jak należy.
Ostatnio próbowałem połączyć się z firmowym VPNem i niestety połączenie zatrzymuje się na łączeniu z IP. Myślałem, że po prostu operator coś blokuje. Jednak z ciekawości przełożyłem kartę do telefonu z Androidem (Galaxy S) skonfigurowałem i udostępniłem połączenie poprzez USB i o dziwo komputer może połączyć się z VPNem firmowym.

Połączenie VPN jest konfigurowane jako standardowe połączenie VPN (protokół L2TP/IPsec) z poziomu Windows 7.

Więc jak dla mnie winę ponosi sam modem. Da się to jakoś odblokować?
Sam modem tutaj nie wpływa nijak na połączenie, a tylko oprogramowanie dookoła - ja obstawiam na firewalla systemowego, który chroni cię w sposób, w jaki sobie tego nie życzysz.
Propozycje:
1. Play Online -> Narzędzia -> Opcje i tutaj przełącz NDIS na RAS - i spróbuj ponownie.
2. Jeżeli korzystasz z jakiegoś oprogramowania typu firewall, na czas prób wyłącz je całkiem.
Z firewalli mam tylko zwykłą zaporę Windowsową. Ja bym bardziej obstawiał modem lub oprogramowanie modemu. Połączenie testuje z tego samego laptopa. Jeśli jestem połączony z internetem poprzez LAN, Wifi, tel udostępnia mi połączenie poprzez USB lub Wifi (karta Aero2) to bez problemów mogę się połączyć z VPNem. Jeśli próbuje przez modem to kicha. Próbowałem też łączyć się używając PLAY ONLINE jak i poprzez "Połączenia sieciowe" choć to chyba żadna różnica.

Ad 1. Przestawiłem i nie pomogło. Zarówno na włączonej zaporze sieciowej jak i wyłączonej.

Ogólnie połączenie zawisa na [attachment=670] , i po kilku sekundach dostaję komunikat błędu.
Dziś miałem okazję przetestować modem z innym laptopem i efekt jest dokładnie taki sam. Połączenie zatrzymuje się w tym samym momencie.

Czy wgranie nowego firmware może pomóc? Czy to się kwalifikuje na zgłoszenie gwarancyjne modemu?
To nie jest wina modemu jako takiego (połączenie jest nawiązywane i działa - co widać po tym, że połączenie poza VPN działa poprawnie), tylko oprogramowania sterującego - tylko nie wiem na czym polega różnica - według mnie po połączeniu firewall Windows (lub inny dodatkowy) jakoś inaczej traktuje połączenie nawiązane przez modem i blokuje coś. Pytanie co dokładnie, wtedy będzie można poprawić konfigurację.

Jeden ze śladów prowadzi tutaj:
http://www.customsoftwareframeworks.com/...lular-win7
dotyczy Win7 i problemu ze sterownikami NDIS/WWAN - z tym, że po przełączeniu na DUN (RAS) problem powinien zniknąć.
Przekierowanie