Forum bloga technologicznego JDtech.pl i użytkowników bezpłatnego dostępu do internetu Aero2

Pełna wersja: Huawei E3131 od PLAY rozłącza się po kilkunastu sekundach.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam. Mam modem Huawei 3131 od PLAY który w laptopie ASUS z Windows 7 łączy się z Aero2 oraz T-mobil bez żadnych problemów. Gdy podłączę modem do laptopa SAMSUNG Windows 8 nie mogę uzyskać połączenia za pomocą Mobile Partnera oraz Top Netinfo. Po włożeniu modemu MP znajduje sieć AERO2 (identycznie jest z kartą od T-Mobile) po około 15-20 sekundach i wyświetla siłę sygnału z 6 kreskami. Po nadciśnieniu POŁĄCZ dioda zaczyna palić się jasno turkusowym światełkiem. W oknie MP pojawiają się czerwone i zielone strzałki transferu który wynosi 0.00kbps ale po kilku sekundach dioda przygasa i świeci na niebiesko. Brak przy tym jakiejkolwiek informacji o problemie z połączeniem. Podobnie jest przy łączeniu za pomocą Top Netinfo.
Bardzo proszę o podpowiedź co powinienem zmienić w ustawieniach by ustanowić stałe połączenie.
A robisz coś w danym momencie jak przygasła? Bo może komputer nic nie pobiera/wysyła to siec go zrzuca, piszesz rozłącza a w treści ze przygasa , jak rozlaczy to dioda MIGA.zdecyduj co i jak

Wysłane z mojego GT-I9305
Po podłączeniu do laptopa modemu, lampka zaczyna świcić na zielono a po chwili wmomencie pojawienia się okienka Mobile Partner na niebiesko. Gdy to widzę naciskam w oknie MP - POŁĄCZ. Lampka zapala się jasno turkusowym światełkiem a po kilku sekundach jej kolor zmienia się na niebieski mimo iż nie podejmuję żadnego działania.
Jak nie podejmujesz żadnego działania, tak się ma dziać.
Przepraszam, może niezbyt jasno opisałem problem. Poprawiam się. Po włożeniu modemu do laptopa pojawia się okno Mobile Partnera a w dolnym lewym rogu okna pojawia się skala mocy sygnału z odbieranym sygnałem WCDMA plus Aero2 (Roaming) - zazwyczaj 2 - 4 kreski. Lampka w tym momencie świeci się na niebiesko. Klikam więc POŁĄCZ. Lampka zaczyna świecić się w kolorze jasno turkusowym (nie wiem czy to ważne ale czerwona i zielona strzałka w oknie MP pokazuje transfer 0.00kbps). Klikam na ikonę przeglądarki Mozilla i wtedy lampka przygasa (dalej świeci się na niebiesko). Z przeglądarki uzyskuję informację NIE ODNALEZIONO SERWERA. Sądzę że problem jest z ustawieniem tego jednego problematycznego laptopa z WIN 8 bo na innych z WIN 7 lub Vistą nie mam żadnych problemów z połączeniem się z internetem. Brak mi pomysłu co powinienem sprawdzić. Proszę o podpowiedź.
Roaming zaznaczony? Sprawdź z innym programem np. Topnet info

Wysłane z mojego GT-I9305
Roaming zawsze był zaznaczony.
Z problemem zmagam się już od kilku miesięcy. Wiele czytałem na forach o róznych problemach z połączeniem. Próbowałem różnych konfiguracji. Mam też program Topnet info i mam ustawienia takie jak zalecaliście na swojej stronie. Próbowałem też oczywiście połączyć się za pomocą Topnet z pominięciem MP ale efekt był identyczny. Najbardziej denerwujące jest to że nie mam żadnego problemu z połączeniem z internetem na innych laptopach.
Po pierwsze - przed połączeniem modem miga, a nie świeci - to dość ważne.
Po drugie - czy przypadkiem ten komputer nie jest jednocześnie podłączony do jakiejś innej sieci komputerowej, która nie ma dostępu do Internetu? WiFi, Ethernet, cokolwiek.
Po podłączeniu modemu do laptopa miga on na zielono, a gdy pojawiśię okno Mobile Partnera i zostanie znaleziona sieć Aero2 lampka zaczyna migać na niebiesko. Po kliknięciu na POŁĄCZ pojawia się małe okno POŁĄCZENIE DARMOWY a lampka świeci się ciągłym światłem niebieskim. Klikam wtedy na ikonę Przeglądarki ale pojawia się okno NIE ODNALEZIONO SERWERA.
A odpowiedź na drugie pytanie?
po połączeniu mimo że nie masz netu uruchom cmd (lub cmd.exe)
i w "dosowym" okienku wpisz
ipconfig /all
skopiuj całą zawartość okna i wklej do posta
Laptop nie jest podłączony kablem do internetu. Przed próbą połączenia za pomocą modemu zawsze sprawdzam czy przypadkiem nie ma połączenia Wi Fi i jeśli jest w zasięgu i jest połączenie to wyłączam a później próbuję nawiązać połączenie za pomocą modemu E3131.

Dołączam zrzuty ekranu dosowego okienka wg wskazanego sposobu.
Z tego co wiem, to nie jest dos tylko wiersz poleceń.
ipconfig wygląda OK.
A czy podłączony do Internetu w inny sposób działa poprawnie? Do jakiego operatora?
Czy w "opcjach internetowych" jest wybrane proxy?
Po połączeniu przez modem wykonaj jeszcze w wierszu polecenia:
ping 8.8.8.8
oraz
ping wp.pl
nie jest to dos, bo od czasu win98 już go nie ma "pod pokładem", podałeś oficjalną nazwę, ale mniejsza z tym - idea działania jest taka jak w dosie ;P

@ woliniusz
wyłącz w ustawieniach sieci wirtualną kartę 6to4

jeśli to rozwiązanie nie pomaga to sprawę prawdopodobnie załatwi combofix
Zgodnie z zaleceniami wyłączyłem kartę 6to4. Bez rezultatu. Odinstalowałem więc tą kartę. Przy każdej ponownej próbie połączenia niezależnie czy została ona wyłączona czy odinstalowana pojawia się na liście kart sieciowych w trakcie próby połaczenia z internetem i proces łączenia zostaje przerwany.
Zainstalowałem więc combofix który przeskanował laptop. Po zakończeniu procesu skanowania próbowałem połączyć się z internetem za pomocą Mobile Partnera oraz Top netinfo. Bez powodzenia.
A jak z moim pytaniem o testy ping?
To problem mojej niezbyt dużej wiedzy i umiejętności. Pracuję nad tym. O efektach poinformuję.
Korzystam z internetu bezprzewodowego wi fi z DIALOG-u. nigdy nie miałem problemu z połączeniem wi fi.
Modem z kartę Aero2 bez problemu łączy się z internetem po podłączeniu z innymi trzema starszymi laptopami które posiadam. Tylko na jednym najnowszym z Windows 8 jest jakaś blokada. Nie mam na nim ustawionego wybierania proxy.
Poniżej zrzut z ekranu po wpisaniu wskazanych poleceń ping. W dalszym ciągu brak połączenia. Raz udało się połączyć ale połaczenie zostało zerwane po około 3-5 sekundach. Zdążyła się tylko otworzyć przypadkowo włączona strona główna wp.pl.
[attachment=669]
ping do serwera google (8.8.8.8) wskazuje na to że połączenie jest, tylko nazwy nie są rozpoznawane poprawnie (niestety google wspiera ipv4 i ipv6 więc mimo łatwego do zapamiętania adresu nie można mieć 100% pewności co do diagnozy - podejrzewałem problemy z działaniem ipv4)

spróbuj
ping 212.77.100.101
to jest też serwer wp.pl tylko podałem adres w postaci jego ip

powinno to wyglądać jakoś tak:
Kod:
C:\>ping 212.77.100.101

Badanie 212.77.100.101 z uľyciem 32 bajt˘w danych:

Odpowied« z 212.77.100.101: bajt˘w=32 czas=1426ms TTL=245
Odpowied« z 212.77.100.101: bajt˘w=32 czas=1021ms TTL=245
Odpowied« z 212.77.100.101: bajt˘w=32 czas=1024ms TTL=245
Odpowied« z 212.77.100.101: bajt˘w=32 czas=1130ms TTL=245

Statystyka badania ping dla 212.77.100.101:
    Pakiety: Wysˆane = 4, Odebrane = 4, Utracone = 0 (0% straty),
Szacunkowy czas bˆĄdzenia pakiet˘w w millisekundach:
    Minimum = 1021 ms, Maksimum = 1426 ms, Czas ˜redni = 1150 ms

C:\>
PS nie musisz wrzucać grafiki, "dosowe" okienko ma możliwość kopiowania i wklejania tekstu - klikasz prawym klawiszem i jest menu kontekstowe
wybierasz "oznacz" i rysujesz interesujący obszar lewym klawiszem
powtórne kliknięcie prawym kopiuje tekst do schowka
Stron: 1 2
Przekierowanie