Forum bloga technologicznego JDtech.pl i użytkowników bezpłatnego dostępu do internetu Aero2

Pełna wersja: Router TL-MR3420 i modem HUAWEI E173s-2 nie łączy z internetem
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam,

Nie wiem o co chodzi ale nagle okazało się, że nie mam połączenia z internetem. Modem miga na niebiesko, jest zidentyfikowany przez router, naciskam connect (bez efektu) nie pokazuje siły sygnału -> http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1ab9...133a7.html


Soft wgrany do routera najnowszy,robię quick setup, wybieram 3G/4G only, operatora Aero2, ustawiam wifi i dalej to samo.
Na innych kartach sim jest podobnie.
Jak wepnę modem do kompa bezpośrednio internet działa.


Macie pomysł?
Dzięki za pomoc
Niepokoi mnie wskazanie sygnału 0%.
Podaj mu plik BIN od modemu - może to jakoś pomoże.
A może ktoś podać linka do pliku BIN do tego modemu?

Na stronie http://www.tp-link.com/en/support/3g/ są jakieś tureckie i noname. Oba nie działają...
Oba są właściwe według mnie. Nie mam pojęcia o co chodzi, mój E173s-2 działa poprawnie.
Dzwonie jutro na suppport. Zobaczymy co powiedzą.

Edit: Router został wysłany do serwisu. Temat można zamknąć.
Dziś dostałem nowy router po reklamacji i okazało się, że znowu to samo! Szkoda słów, ten router ma problem z połączeniem się z internetem za pomocą modemu E173s-2. Wsparcie nie ma pomysłu co jest grane.Odradzam więc wszystkim taką konfigurację sprzętową.

Najszybciej będzie jak kupię nowy modem (E173s-2 wykorzystam, gdzie indziej).
I teraz mam prośbą odbiegając od tematu (niech moderator ewentualnie podzieli wątek), który z n/w modemów kompatybilnych z w/w routerem i wejściem na antenę z wtykiem CRC9 polecacie:

Aero2 E169 HUAWEI
Aero2 E173u-2 HUAWEI
Aero2 E3131s-2 HUAWEI
Aero2 E353s-2 HUAWEI
Aero2 E372u-8 HUAWEI

Bardzo proszę o pomoc.Dzięki.
ja bym obstawiał E3131 lub E353 (oba z dystrybucji sieci Play), biorąc pod uwagę cenę nowego E3131 (109zł w "promocyjnym zestawie prepaid Play") to wygrywa on zawody a oto dlaczego:

- E169 i E173 nie spełniają wymagań regulaminowych
- E169 to najstarszy z wymienionych model (wycofany z produkcji już dość dawno, niestety w związku z tym kupno nowego graniczy z cudem), dzięki temu współpracuje dość bezproblemowo ze wszystkim co jest w stanie obsłużyć modem usb gsm
- za masowo dostępne w PL można uznać E173 i E3131 (oba z sieci Play, z tym, że E173 jest modemem prawdopodobnie najbardziej popularnym w Europie i występuje w wersjach pochodzących przynajmniej z kilkunastu sieci)
- nie są zgłaszane problemy ze współpracą E3131 pochodzącego z sieci Play
- znane masowo występujące problemy dotyczą E173
- E353 z tego co wiem współpracuje z routerami TP-Linka, z fabrycznym firmware
- nie wiem jak jest z E372
- te 2 ostatnie modele są prawdopodobnie najbardziej prądożerne

ale... oprócz tego wszystkiego nie można zapomnieć o wpływie niskiego sygnału na zapotrzebowanie modemu na prąd (to dotyczy każdego modemu) oraz o możliwości istnienia silnego pola zakłócającego (np. w pobliżu komputera lub... samego routera - użycie przedłużacza usb jest zawsze dobrym pomysłem), jakkolwiek polecam najpierw pożyczyć modem dla testu
No i jednak modem HUAWEI E173s-2 łączy się z routerem Router TL-MR3420.

Musiałem wysłać komendę AT^U2DIAG=276 i zresetować modem do ustawień fabrycznych.

Widocznie jak wcześniej ustawiałem wymuszanie technologii i pasma to coś się schrzaniło.

Dziwne, że wsparcie TP-Link kazało mi odesłać router i nic nie mówili o restarcie do ustawień fabrycznych modemu.
(09-07-2013 13:43)skunk napisał(a): [ -> ]Dziwne, że wsparcie TP-Link kazało mi odesłać router i nic nie mówili o restarcie do ustawień fabrycznych modemu.
Może myśleli ze juz to zrobiłeś, w końcu serwis tp-link zajmuje się produktami tp-link. Kwestie działania z danym urządzeniem chyba ustawiają na podstawie danych ze specyfikacji producentów niż mają wszystkie modele wszystkich producentów i po kolei wkładają jeden za drugim do usb.weź pod uwagę ze jak ktoś jeszcze ma jakieś modyfikacje to daje to n możliwości działania lub nie.
U mnie nie mogli wykryć problemu to wymienili router na nowy.


Wysyłane z mojego GT-N7105 za pomocą Tapatalk 2
(09-07-2013 14:12)spag napisał(a): [ -> ]
(09-07-2013 13:43)skunk napisał(a): [ -> ]Dziwne, że wsparcie TP-Link kazało mi odesłać router i nic nie mówili o restarcie do ustawień fabrycznych modemu.
Może myśleli ze juz to zrobiłeś, w końcu serwis tp-link zajmuje się produktami tp-link. Kwestie działania z danym urządzeniem chyba ustawiają na podstawie danych ze specyfikacji producentów niż mają wszystkie modele wszystkich producentów i po kolei wkładają jeden za drugim do usb.weź pod uwagę ze jak ktoś jeszcze ma jakieś modyfikacje to daje to n możliwości działania lub nie.
U mnie nie mogli wykryć problemu to wymienili router na nowy.


Wysyłane z mojego GT-N7105 za pomocą Tapatalk 2


No zgada się nie muszą się znać na modemach innych firm. Ale w takim przypadku stanowczo powinni powiedzieć, że to wina modemu a nie routera. A oni kazali router odesłać.
Przekierowanie