Forum bloga technologicznego JDtech.pl i użytkowników bezpłatnego dostępu do internetu Aero2

Pełna wersja: ZTE MF60
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Zdarza się każdemu, dla mnie serwis huawei jest wzorowy. Dostałem urządzenie odnawiane - coś jak u apple.
Cześć. Mam problem z łączeniem się z internetem. Po włączeniu na modemie jest status "rozłączony" i Aktywacja WPS, dopiero po wejściu na ufi.home i przeprowadzeniu szybkiej konfiguracji pojawia się internet. Co mam zrobić, żeby łaczyło mnie automatycznie?
Pozdrawiam
Witam,

Zakupiłem na allegro modem ZTE MF60 pochodzący z dystrybucji T-mobile Polska w celu użytkowania z siecią Aero2. Niestety mimo poprawnej konfiguracji APN modem w miejscu nazwy sieci wyświetla "usługa ogranicz" i oczywiście nie łączy się z Aero2. Oczywiście konfigurując ręczny APN "darmowy" kliknąłem na przycisk "Domyślny", tak, że wybrany profil wyświetla się jako pierwszy po otwarciu podstrony "Ustawienia APN".

Modem przetestowałem z sieciami T-mobile, Orange oraz Plus i działa z nimi bez problemu - łączy się w przeciągu kilkunastu sekund od włączenia. Pozostałe funkcje jak WiFi też działają bez problemu. Tylko (dla mnie aż) nie wykrywa sieci Aero2. Firmware zaktualizowałem do najnowszej wersji ze strony T-Mobile Polska. Po włożeniu do niego innej karty Aero2 (która normalnie działa w jakimś modemie Huawei) do modemu ten same efekt, czyli tylko wyświetlenie "Usługa ograniczona". Swoją kartę przetestowałem w telefonie z androidem 2.2 i połączyłem się z siecią, ale dopiero po wybraniu opcji zezwolenia na roaming danych. Tymczasem w konfiguracji ZTE MF60 nie ma nic związanego z roamingiem. Próba ręcznego (bo normalnie ustawione jest na automatycznie łączenie) nawiązania połączenia z siecią w zakładce "Połączenia WAN" skutkuje tylko komunikatem "Połączenie nie powiodło się, proszę spróbować później" - brak dodatkowych informacji. Również siła sygnału nie ma tutaj nic do rzeczy, gdyż byłem prawie pod samym nadajnikiem, moc sygnału RSSI wynosiła ok -50 dBm i wciąż to samo.

Na forach wątki z podobnymi problemami kończyły się informacjami o: braku wybrania przycisku "Domyślny", o wadliwiej karcie SIM bądź bez ostatecznego rozstrzygnięcia problemu. U siebie wykluczam raczej problem z kartą, gdyż działa w innym urządzeniu, a to co mogłem skonfigurować przez www to skonfigurowałem. Również testowałem wszystkie 3 metody uwierzytelniania (NONE/PAP/CHAP). Restartowałem też do ustawień fabrycznych (po czym oczywiście od nowa konfigurowałem APN) - bez rezultatu.

Na liście zgodnych modemów był ZTE MF60 od T-mobile Polska oraz informacja, że z innych źródeł mogą mieć właśnie problemy z wybieraniem roamingu. Czy to możliwe że modem z T-mobile Polska ma ten sam problem? Czy jest sens reklamować kartę SIM? Czy np 3 generacja kart SIM nie będzie lepsza? Czy są jakieś narzędzia diagnostyczne, dzięki którym można zbadać na jakim dokładnie etapie modem odmawia współpracy z Aero2, ewentualnie czy jakoś w nim można jakoś trwale odblokować roaming, jeśli to z nim jest ten problem?

Pozdrawiam

//proszę dołączać się do istniejących tematów i korzystać z odpowiednich działów - grzech1991
Prawdopodobnie po prostu jesteś poza zasięgiem sieci Aero2. Masz możliwość zweryfikowania zasięgu za pomocą innego urządzenia?
Dzięki za odzew. Zweryfikowałem za pomocą telefonu. Napisałem o tym. Poza tym byłem tuż pod nadajnikiem, gdzie siła sygnału była całkiem duża.

Czy mógłbym kogoś prosić o zgranie całej zawartości dysku swojego modemu z najnowszym firmware T-mobile programem QPST i udostępnienie?

Pozdrawiam
vito napisał(a):Poza tym byłem tuż pod nadajnikiem, gdzie siła sygnału była całkiem duża.
W jaki sposób to sprawdziłeś?
Zgodnie z instrukcją na stronie http://jdtech.pl/2011/11/aero2-jak-spraw...egu-2.html najpierw wytypowałem gdzie jest nadajnik (http://mapa.btsearch.pl/ Aero2 + Lokalizacje z bazy BTSearch.pl). Najbliższy nadajnik jest w prostej linii 1km ode mnie. Przez interfejs www (pierwsza podstrona zakładki Ustawienia) siła sygnału oscylowała w okolicy -80 dBm. Jak wybrałem się pod sam nadajnik to oscylowała w okolicy -50 dBm. Wtedy przez komórkę łączyłem się z routerem żeby odczytać stan przez www.
Zaraz zaraz - "Usługa ograniczona" oznacza, że modem nie jest zalogowany do żadnego operatora. Więc mierzyłeś sygnał bliżej nieokreślonego operatora (pewnie Plusa), a nadajnika Aero2 (który de facto też jest Plusem) mogło tam nie być.
No dobrze, nie jest zalogowany do żadnego operatora. Ale karta włożona do telefonu prawidłowo łączy się Aero2 i mogę ściągać dane, więc jakiś nadajnik mam w okolicy. Po drugie dzisiaj zjeździłem z modem pół miasta (trzeciego co do wielkości w Polsce), po drodze mając z 5-7 nadajników zadeklarowanych jako Aero2 na stronie mapa.btsearch.pl i wciąż bez zmian - "Usługa ograniczona".

Trochę wygląda to jakby modem nie obsługiwał UMTS 900. Gdyż T-mobile, Orange i Plus mają w okolicy nadajniki UMTS 2100, a nie mają UMTS 900 (według mapa.btsearch.pl). Czyli wszystkie moje próby z innymi kartami były na innej częstotliwości. Czy istnieje jakiś sposób na ostateczne zweryfikowanie czy obsługuje UMTS 900 czy też nie?

/poprawiłem skrót - grzech1991
Wszystkie MF60 z TmobilePL są zgodne z Aero2 i mają UMTS 900. To może być tylko kwestia konfiguracji. Zrób mu reset do stanu fabrycznego. Nawet bez APNu powinien się zalogować do Plusa (bez transmisji danych), nie trzeba nawet zezwalać na roaming.
Chciałbym, żeby to była kwestia konfiguracji. Niestety mój modem jest wyjątkowo oporny. Reset do ustawień fabrycznych wykonywałem wielokrotnie. Kasowane są wtedy ustawienia APN i trzeba je wpisywać od początku. Innych rezultatów brak.

W przypadku resetu i karty od Aero2 - bez zmian "Usługa ograniczona". W Ustawienia 3G -> Wybór sieci, gdy wybiorę tryb ręczny jako Available pokazują się PL-PLUS,26001,3G oraz PL-PLUS,26001,2G, reszta jest Forbidden. Oczywiście zastosowanie PL-PLUS,26001,3G nie przynosi żadnych rezultatów. Nie ma żadnego komunikatu i wciąż wyświetla się "Usługa ograniczona".

W przypadku karty z Plusa - startuje od razu. Co więcej dla karty Plusa sam sobie ustawia APN nadpisując ten chiński automatyczny. Wiec i transmisja danych działa z Plusem od razu. Ale jak sprawdzić, jaka jest używana częstotliwość przy transmisji z Plusem? Mój modem nigdy mnie o roaming nie pytał. Nie ma takich ustawień, a przy próbie ręcznego wymuszenie połączenia mam po prostu informację "Połączenie nie powiodło się, proszę spróbować później", bez pytania o roaming.
Albo masz UMTS 2100 MHz mocny w okolicy, albo faktycznie trafił ci się egzemplarz bez UMTS 900. Nie ma tego jak sprawdzić skutecznie.
Witam mam pytanie do wszystkich użytkowników ZTE MF60 jakie macie wersje softu w swoich modemach.
Jaka jest wersja w T-Mobile po aktualizacji z ich strony?
Jaka jest wersja w Cyfrowym Polsacie po wyjęciu z pudelka?
Czy Cyfrowy Polsat stosuje simlock-a w tych modemach?
Posiadam router ZTE MF60 z Plusa (system Windows XP Home Edition). Kiedy jestem połączony i mnie rozłączy, nie mogę połączyć się ponownie, ponieważ "odnawianie adresu IP nie powiodło się". Trzeba uruchamiać komputer ponownie.

To samo dzieje się, gdy jestem połączony przez kabel. Gdy go odłączę i włącze z powrotem Internet nie chce działać.

Ciekawostka - kiedy mnie rozłączyło, uruchomiłem program Virtual PC, na którym uruchomiłem system Debian, skonfigurowałem sieć na fizyczną kartę WiFi komputera i o dziwo działało.

Czego to może być przyczyna?

Pozdrawiam
Masz problem z podsystemem TCP/IP w głównym systemie operacyjnym - być może masz jakąś poważną awarię systemu i pomóc może tylko reinstalacja - ustalenie źródła problemu (np. niestabilność usługi klienta DHCP) jest albo bardzo trudne, albo niewykonalne warunkach domowych).
A może w takim przypadku pomogłoby skorzystanie z płyty z Windowsem i zamiast od razu reinstalacja albo instalacja nakładkowa, to spróbować skorzystać z polecenia "sfc /scannow" w konsoli i sprawdzić pliki windowsa? Wiele pracy to nie kosztuje, a nuż pomoże...
Próbuj - póki nie naprawisz podsystemu obsługi kart sieciowych nic nie będzie działało prawidłowo.
(28-10-2013 20:53)jakubd napisał(a): [ -> ]Próbuj - póki nie naprawisz podsystemu obsługi kart sieciowych nic nie będzie działało prawidłowo.

Ustawiłem na komputerze, aby przydzielało adres IP 192.168.0.100 (lub inne z tej puli) i zadziałało.
Pozdrawiam i dziękuję za pomoc. Smile
Śledzę temat od momentu zaopatrzenia się w Aero2 czli coś około roku. Anonimowo.
Czytałem i wiele skorzystałem choć nie obyło się bez kłopotów. Z tych wyratowała mnie pomoc sąsiedzka - wiadomo młody zdolny dał radę. Korzystam z urządzenia sporadycznie, wyjazdy pobyt na działce. Ostatnio często częściej bo do Skypa.
Kupione w T coś tam. Generalnie sprawdza się. Cały sens urządzenia to Wi-Fi i możliwość podłączenia zewnętrznej anteny.
Obecnie zaczyna się problem z baterią choć to tylko rok używania.
W pewnym momencie nie chciał dać się ładować. Pomogła zmiana ładowarki.
Było dobrze do następnego razu. Tu już nic rozsądnego nie pomagało. W akcie desperacji zawinąłem baterię szczelnie w folię i wsadziłem do zamrażarki na parę godzin.
POMOGŁO
Po jakimś czasie ponowna sytuacja. Zamrażarka znowu pomogła. Wniosek szukamy nowej baterii. Na ten czas, praca wyłącznie z podłączoną ładowarką lub z Power-bankiem. Mam nadzieje że ktoś skorzysta.
Zamrażarka niszczy baterie i pomaga na krótko. W akcie desperacji można korzystać.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Przekierowanie