Forum bloga technologicznego JDtech.pl i użytkowników bezpłatnego dostępu do internetu Aero2

Pełna wersja: Niskie prędkości przy zasięgu na stałym poziomie 80% - Miłomłyn
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam,

od wczoraj jestem szczęśliwym posiadaczem Aero2. Jak na usługę darmową jestem w miarę zadowolony. Jednak czasami mam ogromne spadki prędkości (często przez 10-15 minut strony wczytują się z prędkością 10-20 kb/s, co praktycznie uniemożliwia korzystanie z internetu).

Myślałem o przeciążeniu sieci, jednak nadajnik stoi w 2-tysięznym mieście i obsługuje jeszcze kilka okolicznych niewielkich wiosek, gdzie internet mobilny nie jest popularny.

Czy to może zależeć od modemu? Mam Huawei K3565 - Z. Łączy się bez problemu, nie przerywa ani nie gubi sieci.

Teraz (6:45 rano) jest lepiej. Speedtest na poziomie 0,3 MB/s (pobieranie). Nigdy nie miałem prędkości maksymalnej na pobieranie (0,5 Mb/s).
Czy to normalne?
To co piszesz wygląda na przeciążenie.
w Miłomłynie i w okolicznych wioskach jest pewnie kilkaset (jesli nie tysięcy) telefonów kom. wlaczonych do sieci i ruch generujacych

pzdr
pawelarc

Wysyłane z mojego GT-P1000 za pomocą Tapatalk 2
Rozumiem, iż jesteście zdania, że to przeciążenie? To aż strach pomyśleć co będzie za rok, dwa. Jeśli nie zwiększą pojemności sieci a kart SIM przybędzie, darmowy internet będziemy mieli tylko w teorii Smile
Albo masz po drodze inny silny nadajnik, np. umts 2100, który takie cyrki powoduje.

Wysłane z mojego Lenovo A820
O 6:45 przeciążenie? No bez przesady z tą bajką. Widzę, że to robi się najpopularniejsza odpowiedź. Bzdura opowiadana tysiące razy, w pewnym momencie zaczyna funkcjonować, jako prawda. Jak zmierzyłeś, że masz zasięg na poziomie 80%? Możesz sprawdzić działanie w innym miejscu, użyć innego modemu?
@ lukkki

Na jednym i tym samym maszcie UMTS ma rowniez Orange/T-Mobile pracujacy w 2100.


@ mistrz1

Gdy najade na poziom sygnalu w swojej aplikacji (bluconnect) pojawia sie poziom sygnalu wyrazowy w %. Poza tym zasieg nie spada prawie nigdy ponizej 4 kresek (z 6-ciu).

Od wczoraj mam poza tym taka sytuacje, ze modem gubi siec (calkowicie wylogowuje sie z sieci) i trzeba naprawde dlugo czekac az sie zaloguje a czasami trzeba wyszukac ponownie recznie. Strasznie to irytujace.

Nie mam mozliwosci sprawdzenia innego modemu ale moje problemy od lokalizacji nie zaleza. Podobna sprawa jest w Ostrodzie.

Dzisiaj rano w Milomlynie o g. 6:00 strony wczytywaly mi sie z predkoscia 10-20kb/s.

Poza tym mam czeste i duze wahania predkosci. Np. wlaczam radio internetowe (stream 128kb/s) i dziala 5 minut ok i 10 minut w ogole nie dziala (zbyt niska predkosc), potem znowu dziala i znowu nie dziala.

Nie wiem, czy to specyfika uslugi czy jakas ich awaria. Z tego co czytalem sporo osob ma predkosc taka, jaka jest oferowana. Ja takiej nigdy nie mialem.

Niestety kontakt z operatorem jest utrudniony (nie odpisuja)
Wynik procentowy nie zawsze jest dokładny, a mobile partner to już w ogóle zawyża jakość sygnału. Sprawdź w ustawieniach programu informację, jaka jest siła sygnału w dBm albo użyj TNI i tam będzie info o sile sygnału. Przypuszczam, że jesteś na granicy zasięgu albo może modem coś szwankuje i nie łapie sygnału z właściwą siłą.
@ mistrz1

[Obrazek: 417c7b66.jpg]

Z zasięgiem chyba nie jest tak źle. Dzisiaj co prawda przestało gubić sygnał, jednak niska prędkość pozostała.
No to przesadziłeś z tym 80% zasięgu Smile
Dla niektórych BTS-ów -91dBm to słabo, szczególnie przeciążonych. Dla niektórych wystarczająco.Zresztą, tak jak u mnie (mam -97dBm). Bez przerwy przeskakuje na granatową diodę, gdy tymczasem na innej stacji jest okej.
@ lukkki

Przesadziłem, bo aplikacja BC faktycznie zawyża. Nie mniej sygnał jest bardzo przyzwoity.

Zanim skorzystałem z Aero2 czytałem, że sporo osób ma prędkość na poziomie oferowanej, czyli 512 kb/s. Ja takiej nie miałem nigdy. Rekord to ok 300 kb/s (Speedtest). Jednak najczęściej to max kilkadziesiąt kb/s, często kilkanaście a nawet kilka. Poza tym uciekający zasięg się utrzymuje.
Zasięgu nie masz zbyt przyzwoitego...



Wysyłane z mojego Lenovo A820 za pomocą Tapatalk 2
Może coś się dzieje z twoim kompem, może coś ogranicza transfer? Mógłbyś uruchomić Linuksa z LiveCD i sprawdzić, jak działa modem, bo ten modem powinien ruszyć bez dodatkowych kombinacji. Trzeba ustalić, czy sprzęt, który posiadasz jest sprawny.
Po włożeniu karty Virgin Mobile (działa na Orange) internet śmiga aż miło.

Łączę się z siecią 3G mając o wiele niższy zasięg (często na pograniczu) i prędkość pobierania osiąga czasami nawet 3Mb/s. Strony wczytują się z prędkością minimum kilkaset kb/s.

Zauważyłem w TNI że jak modem gubi sieć (znika zasięg) po czym ponownie się zaloguje po chwili, zmienia się sektor stacji bazowej (z Pn-Wsch. na Pd-Wsch. i odwrotnie). Tak jest za każdym razem. Prędkość na Pn-Wsch jest większa niż Pd-Wsch.

Aha, podobne zjawiska mam na dwóch kompach (różych z różnym systemem operacyjnym (XP, Windows7)
Jesteś w zasięgu dwóch nadajników i dlatego loguje się na przemian, bo mają podobną siłę sygnału i modem wybiera silniejszy sygnał. Umieść modem blisko okna w kierunku nadajnika, zobaczymy czy poprawi się jakość sygnału i transfer.

W jaki sposób masz podpięty modem do komputera? Domyślam się, że komputer to stacjonarny?
@ mistrz1

Najczęściej modem podpięty jest pod PC (czasami laptop). Modem jest podpięty za pomocą kabla (80 cm dł.) USB-USB, aby był możliwie blisko okna. Podłączałem też na krótko (bezpośrednio do portu USB), nie było różnicy.

Teraz na przykład od ok. godziny jest ok (tzn. stronki otwierają się z prędkością w porywach do 200 kb/s. Nawet radio internetowe nie tnie. Mam nadzieję, że to się utrzyma, bo takie działanie usługi (jak na darmową) mnie zadowala. Ale były już takie krótkotrwałe wzloty po czym wszystko wracało zawsze do normy.

Może to była po prostu awaria, ostatnio było sporo burz.

Jak Wam ogólnie działa usługa? Macie podobne problemy?
Zrób kilka testów speedtest.net czy pl i pokaż...


Wysyłane z mojego Lenovo A820 za pomocą Tapatalk 2
Niestety miałem nawet kłopot z otwarciem wymienionych stron, więc test prędkości wykonałem na jakiejś innej, lżejszej.

Testy wykonałem kilkukrotnie w przeciągu mniej więcej 15 minut na różnych IP.

Nie wiem, czy stronka ta jest wiarygodna, ale według mnie wyniki odpowiadają rzeczywistości.

Na ostatnim pomiarze na screen'ie umieściłem również aplikację Bluconnect (screen zrobiony w trakcie robienia testu.

[Obrazek: 8b136459.jpg]
(01-06-2013 06:59)Jaszek7777 napisał(a): [ -> ]Czy to może zależeć od modemu? Mam Huawei K3565 - Z. Łączy się bez problemu, nie przerywa ani nie gubi sieci.

Tak dla uporządkowania to nie Huawei a ZTE k3565Z, może masz w tle aplikacje od Vodafone włączoną?

Wysłane z mojego GT-I9305
@ spag

Nie mam innej aplikacji. Zresztą łączyłem się nawet przez Windows tylko.

Zaczyna mnie to denerwować.

Kiedyś miałem straszne kłopoty z Orange. Nadajnik miał przerwy w działaniu (kilkusekundowe). Zrywało połączenia głosowe, internetowe, itp.

Teraz podejrzewam to samo. Tak jakby jeden z sektorów stacji bazowej nagle przestawał działać, modem całkowicie gubi sygnał i trochę czasu trwa zanim złapie go ponownie ale już z innego sektora (pisałem o zmieniającym się sektorze stacji bazowej po zgubieniu sygnału).

Nawet teraz, o 6:00 rano, mam D: 0,12 Mb/s, U: 0,01Mb/s, tragedia.

Na forum dużo już pisano o kontakcie z BOK Aero2, a raczej próbach kontaktu, więc to pominę. Wypełniłem ten ich śmieszny formularz do zgłaszania awarii i posłałem go do UKE, żeby dostarczyli go do Aero2, bo ich mail jest chyba zatkany, gdyż wracają mi wszystkie wiadomości.
Stron: 1 2
Przekierowanie