Forum bloga technologicznego JDtech.pl i użytkowników bezpłatnego dostępu do internetu Aero2

Pełna wersja: Aero 2 brak połączenia
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Może ktoś zna przyczynę i jak rozwiązać ten problem.
Modem E3131v2 (wymuszenie 900, roaming włączony) + Aero2 lokalizacja ok 1,5 km od nadajnika Plusa i Aero2 (GSM 900, UMTS 900) lokalizacja Dębę (zapora na zalewie Zegrzyńskim). Do 7 maja internet działał bez zarzutu. Sygnał na poziomie -74dBm, 64% a modem łączył się z w/w stacją (dane z programu top_netinfo)
I nagle coś się stało, że się popsuło Wink
Dioda w modemie zaczęła migać na zielono i drak możliwości połączenia się z w/w stacją. Sygnał wg programu top_netinfo jest na tym samym poziomie co był.
Metodą prób i błędów podjechałem pod przekaźnik, w celu sprawdzenia - wszystko działa idealnie. Oddalając się w kierunku południowym zasięg momentalnie spada i ginie po ok 700 metrach od przekaźnika. Po czym dioda w modemie zaczyna migać na zielono a sygnał jest na poziomie -75dBm, 65%.
Ok 15 maja udało mi się złapać serwisanta z Plusa w w/w stacji ale co się okazało wszystkie 3 przekaźniki które są działają bez zarzutu, a wizyta jego nie była związana z moja usterką. Powiedział że wina leży po stronie Aero2 w centrali w Warszawie.
Oczywiście zgłaszałem to do Aero2 mailowo (5 razy) i NIC. Ani poprawy połączenia ani odpowiedzi z ich strony.

Może miał ktoś taki przypadek, bądź wie jak go rozwiązać ......
Faktycznie wygląda to na awarię (konserwację, wyłączenie, inne prace) nadajnika Aero2. Czy na pewno sygnał, który widziałeś pod nadajnikiem, pochodzi z tego masztu? Sprawdzałeś LAC/CID, że jest taki sam jak wcześniej?
LAC/CID ten sam co przed zanikiem sygnału. Sygnał pod nadajnikiem na 100% pochodzi z tego nadajnika.
Ale nie jest to normalne żeby po ok 600 metrach urywało połączenie.
Sama stacja na 100 % działa (z informacji serwisanta z Plusa którego udało mi się złapać przy tej stacji)
Skoro "awaria" w centrali Aero to ciekawe ile potrwa Smile miesiąc, dwa .... może pół roku Wink
i czy w ogóle odczytują maile które się do nich wysyła? !
Jak na razie minęło 2 tygodnie.... i NIC
Jeżeli zgłosiłeś zgodnie z ich wymogami to zwykle odpowiadają. Jak napisałeś luźnego emaila bez namiaru na siebie (dane osobowe, ICCID itd.) to potrafią nie odpowiedzieć.
Pierwszy mail poszedł wg ich wymagań na stronie PESEL, ICCID dane oso. Nawet znalazłem na stronie formularz world'owski dotyczący zgłoszenia usterki. Też wysłałem i ...... brak odpowiedzi Wink
Może jak poleconym za potwierdzeniem odbioru wyśle to coś pomoże Wink
Dobrze, że jest to dostęp do internetu z którego korzystam na działce w weekendy, ale fajnie by było jak by działał.
Zwykle prędzej czy później w końcu awarie naprawiają.
Przekierowanie