Forum bloga technologicznego JDtech.pl i użytkowników bezpłatnego dostępu do internetu Aero2

Pełna wersja: Brak internetu - Huawei 3131
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Od paru dni mam problem z poprawnym działaniem modemu.
Mianowicie jak już wyszuka sieć, połączy się z nią, zaczyna świecić się jasnoniebieska ikona (więc połączenie powinno być) jednak żadna strona się nie ładuje. W moblie partner również nie ładuje się ekran.
Po chwili zmienia się dioda na ciemnoniebieską i tak jest cały czas. Za każdym razem jak się połączę z siecią występuje ten problem.

Oczywiście mam ustawione tylko na WCDMA, a nie GSM.

W czym może być problem?
Jeżeli możesz sprawdzić - na innym komputerze z tym samym modemem masz podobny problem? Tak najłatwiej sprawdzić, czy to problem u operatora, czy może bardziej w komputerze.
Sprawdzałem w tym samym czasie na innym komputerze i było podobnie.
To może wskazywać na problemy z tym konkretnym nadajnikiem. A masz możliwość zrobienia testu w zasięgu innego nadajnika Aero2?
Korzystam na trasie Bochnia-Kraków i w miejscach gdzie przebywam jest ten sam problem.
Jednak na telefonie gdy sprawdzam zasięg plusa to dzieją się z nim na całej tej trasie różne rzeczy - ostatnimi czasy jest pełny i po paru sekundach schodzi do zera (oczywiście patrząc na moc sygnału również ta różnica jest widoczna więc to nie wina 'kresek').
Witam Wszystkich,
To mój pierwszy post, ale z racji na tytuł tematu pozwolę sobie podłączyć się z moim pytaniem.
Do wczoraj używałem Aero2 przez Mobile Partner. Pod koniec jakoś kiepsko chodził net. Później program zawiesił się i nie mogłem już uruchomić nim karty. Włączyłem Top Net Info poszło od strzału. Posiedziałem jeszcze godzinkę w necie i poszedłem spać. Dziś Aero2 już wcale mi nie działa. Modemy są OK, działają na innych kartach.
Pytanie:
Czy jeśli w modemie nie świeci się niebieska dioda i miga na zielono to znaczy, że nadajnik Aero2 u mnie nie działa, czy też może coś być nie tak w ustawieniach co inicjuje podobne objawy.
Używam 3131 z Play. Mobile Parter mam ten standardowy ze strony Huawei. Wersja z Play jest odinstalowana i cały czas prosi się o instalację. Top Net Info przy zaznaczonym ptaszku przy komunikacji AT wskazywał -59dB.
Zastanawiam się czy mogę jeszcze coś sprawdzić czy Aero2 po prostu u mnie nie działa i mogę tylko spokojnie czekać na nowa "lepszą wersję" już z obrazkową układanką co godzinę itp.
Miganie na zielono oznacza po prostu brak sygnału sieci, a takie kilkudniowe przerwy mogą się zdarzać i związane są zwykle z pracami konserwacyjnymi na nadajniku - ale jeżeli w Mobile Partner są jakieś komunikaty błędu (np. błąd karty SIM) to należy na to zwrócić uwagę.
Dzięki.
W międzyczasie doczytałem jeszcze, że sygnał co wykrywa Top Net Info to nie jest z Aero2 oraz, że kod Aero2 26017, a nie kod który aktualnie wykrywa mi modem tj. 26001, na którym to też w sporadycznych przypadkach podobno działa Aero2, ale czy tak bywało też u mnie to nie wiem.
Pozostaje więc spokojnie poczekać aż Aero2 zacznie ponownie działać. Mi zakup "darmowej" karty jeszcze nie zwrócił się, bo nie używam jej zbyt długo.
Aero2 nie nadaje już własnego wyróżnika, od 1.10.2012 logujemy się właśnie do 260-01, ale TYLKO tych należących do Aero2 - w pasmie UMTS 900.
Do dnia dzisiejszego nie zwracałem uwagi na kolor świecącej diody modemu i inne dane. Gdy dziś net przestał działać zacząłem zastanawiać się co jest istotne. W zasadzie po to by w przyszłości nie grzebać przy czymś co po prostu nie działa i trzeba swoje odczekać aż zacznie chodzić.
Jak się składa, że Aero2 już u mnie działa. Faktycznie nie wyświetla się stary kod określający kiedyś Aero2, a ten 26001. Top Net Info nie wyświetla czy to UMTS 900 czy inny, no ale tylko na 900 ma śmigać, więc zapewne to 900.
Zastanawia mnie tylko, że pojawił mi się LAC, którego nie ma na spisie i tak myślę czy w mojej okolicy właśnie zamontowano nowy przekaźnik czy też to częsta praktyka, jakieś awaryjne "doklejenie" UMTS 900 do innego przekaźnika itp. Modem podłączony przez przedłużacz USB w Top Net Info pokazuje mi -101dBm i tylko dwie kreseczki (przykładowo 1750C zawsze wskazuje na dużo lepszy sygnał niż 3131, ale z racji niezgodności z Aero2 nie mogę go tu używać).
Dodam, że w mojej lokalizacji na mapie jest tylko jedna stacja Aero2 (ok. 2km ode mnie przez las i wysokie blokowiska), zaś inne stacje Plusa to to GSM lub UMTS 2100. Aktualnie wyświetla mi PLUS GSM. Mieszkam w mało rozwojowej miejscowości i sieci nie inwestują tu zbyt wiele.
Najważniejsze w tym wszystkim, że wiem już że warto patrzeć na diodę modemu. Jeśli miga na zielono to wiem już że sam nic nie zrobię Wink
Zaś po podłączeniu UMTS niebieski i też jakiś zielony kolor z HSPA++.
LAC to kod obszaru, w Aero2 są chyba tylko 4 różne. CID możesz mieć natomiast taki, który jest spoza bazy znanych stacji bazowych.
W TNI jeżeli nie ma podanego operatora, to modem jest połączony z najmocniejszą siecią w celu realizacji połączeń alarmowych. Siła sygnału wtedy o niczym nas nie informuje (a już na pewno nie o sygnale Aero2).
(18-05-2013 13:35)J23 napisał(a): [ -> ]Witam Wszystkich,
To mój pierwszy post, ale z racji na tytuł tematu pozwolę sobie podłączyć się z moim pytaniem.
Do wczoraj używałem Aero2 przez Mobile Partner. Pod koniec jakoś kiepsko chodził net. Później program zawiesił się i nie mogłem już uruchomić nim karty. Włączyłem Top Net Info poszło od strzału. Posiedziałem jeszcze godzinkę w necie i poszedłem spać. Dziś Aero2 już wcale mi nie działa. Modemy są OK, działają na innych kartach.
Pytanie:
Czy jeśli w modemie nie świeci się niebieska dioda i miga na zielono to znaczy, że nadajnik Aero2 u mnie nie działa, czy też może coś być nie tak w ustawieniach co inicjuje podobne objawy.
Używam 3131 z Play. Mobile Parter mam ten standardowy ze strony Huawei. Wersja z Play jest odinstalowana i cały czas prosi się o instalację. Top Net Info przy zaznaczonym ptaszku przy komunikacji AT wskazywał -59dB.
Zastanawiam się czy mogę jeszcze coś sprawdzić czy Aero2 po prostu u mnie nie działa i mogę tylko spokojnie czekać na nowa "lepszą wersję" już z obrazkową układanką co godzinę itp.

Mam ten sam problem, tylko u mnie jak zaczęła migać na zielono od 07.05 tak miga do dzisiaj , pomimo wysłania "100" maili do Aero !
Pod samym przekaźnikiem działa aż miło a 1,6 km od przekaźnika dioda w modemie świeci na zielono a wg top_netinfo poziom sygnału test na tym samym poziomie co przed awarią czyli ok -75dBm. Dodam że tylko Aero ma tam zasięg bo reszta Play i T-Mobile mają zasięg na pozimie -101dBm.
A po wymuszeniu UMTS 900?
(23-05-2013 11:41)jakubd napisał(a): [ -> ]A po wymuszeniu UMTS 900?

Wymuszone UMTS 900 + roaming komendami AT i nic to nie daje.

Hmmm sprawdziłem jeszcze raz komendą AT i .....

AT^SYSCFG?
^SYSCFG:14,2,3FFFFFFF,1,2

OK

okazuje sie że nie mam wymuszenia na 900. Zmieniłem i teraz mam:

Polecenie:
AT^SYSCFG?
Odpowiedź:
AT^SYSCFG?

^SYSCFG:14,2,2000000000000,1,2

OK

Zobaczymy jutro jak pojadę na to miejsce w którym przestał działać Wink
Sprawdziłem z wymuszeniem 900 i ..... nie działa Sad 10 maili z reklamacją od 7.05 i nic. Dziękuje ci Aero2 za darmowy dostęp do internetu którego nie mam a wy w statystykach i pokryciu zasięgiem kraju czerpiecie korzyści !
Nie bardzo rozumiem twojej pretensji do Aero2 w tym wypadku - telewizja cyfrowa naziemna też nie wszędzie dociera. Np. w centrum Warszawy w piwnicy też nie mam i jakoś nie widzę w tym winy ani TVP, ani Emitela.
Bo dzisiaj mamy takie społeczeństwo. Ma im działać i już, a jak nie to wina marki.
(26-05-2013 08:50)grzech1991 napisał(a): [ -> ]Bo dzisiaj mamy takie społeczeństwo. Ma im działać i już, a jak nie to wina marki.

Albo Tuska Wink

Ja bym to nazwał analfabetyzmem na swój sposób (to akurat adinik nie dotyczy żeby się kolega nie unosił), ale jest coś takiego ze nie szuka się rozwiązania problemu tylko na kogo zwalić, ochrzanic lub pozalic "bo nie działa". I wszystko ma być na już.
(26-05-2013 01:35)jakubd napisał(a): [ -> ]Nie bardzo rozumiem twojej pretensji do Aero2 w tym wypadku - telewizja cyfrowa naziemna też nie wszędzie dociera. Np. w centrum Warszawy w piwnicy też nie mam i jakoś nie widzę w tym winy ani TVP, ani Emitela.

Czy wg ciebie odległość od nadajnika 1,6 km jest warunkami porównywalnymi z tymi które opisujesz ?!?
Gdybym nie korzystał przez krótki czas z Aero w lokalizacji o której opisuje problem to nie miał bym pretensji ale w momencie kiedy wyłączają z nie wiadomych przyczyn to wg ciebie jest to w porządku i tak ma być ?
Gratuluje wyrozumiałości
Wiem i z pełną świadomością przyjmuje to ze Aero jest za darmo, tylko po co montować przekaźnik i wyłączać go ?
Bo wg mnie na awarię to nie wygląda bo w 20 dni to zdążyli by nowy maszt postawić, no chyba że Aero, skoro jest za darmo to może sobie pozwolić na więcej.

Co do obarczania winą Aero to jest w 100% uzasadnione. Wszelkie ustawienia modemu jak i sam modem E3131-v2 są zgodne z regulaminem i w innych lokalizacjach działa bez zarzutu.

a może to faktycznie wina Tuska... Wink
A czy ten nadajnik na pewno działa w tej chwili? Może to jednak po prostu awaria lub przebudowa sprzętu? A może UKE nakazało demontaż? Trudno mówić od razu, że to bezpośrednia wina Aero2. Spółka świadczy także usługi komercyjnie i odcięcie nadajnika to zwykle także wymierne straty finansowe, więc nie chodzi tylko o BDI.

Oczywiście wszystko można także zrzucić na Tuska, Balcerowicza i Smoleńsk, ale to nie rozwiązuje problemu. Proponuję zrobić poprawne zgłoszenie awarii, najlepiej także w Plusie (jak mamy ich kartę, nawet simplusa) i czekać na reakcję.
Stron: 1 2
Przekierowanie