Forum bloga technologicznego JDtech.pl i użytkowników bezpłatnego dostępu do internetu Aero2

Pełna wersja: aero2 - Modem nie widzi karty ?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Jak w temacie stało to się nagle jak włączylem komputer przez chwile było połaczenie i nagle komunikat:
The SIM card has not been detected or is invalid aero2
Potem już tylko w/w komunikat, ale na drugi dzień spróbowałem ponownie patrze laczy sie już byłem zadowolony lecz po kilku sekundach znowu:
The SIM card has not been detected or is invalid aero2

Modem HUAWEI 3131 S2
Pewna krótka seria kart SIM Aero2 ma podwyższoną awaryjność i dokładnie takie objawy - awaria karty po kilku minutach/sekundach pracy. Jedyne wyjście po potwierdzeniu, że to nie jest wina modemu - wymiana karty na koszt operatora (bo to ich wina).
(23-04-2013 15:49)jakubd napisał(a): [ -> ]Pewna krótka seria kart SIM Aero2 ma podwyższoną awaryjność i dokładnie takie objawy - awaria karty po kilku minutach/sekundach pracy. Jedyne wyjście po potwierdzeniu, że to nie jest wina modemu - wymiana karty na koszt operatora (bo to ich wina).


Modem jest dobry bo sprawdzilem odrazu co do wymiany karty to wyslałem maila z reklamacja zobaczymy czekam na odpowiedź.
Procedurę wymiany SIMa publikowałem w miarę niedawno - muszą tę kartę zobaczyć fizycznie.
(24-04-2013 02:00)jakubd napisał(a): [ -> ]Procedurę wymiany SIMa publikowałem w miarę niedawno - muszą tę kartę zobaczyć fizycznie.

W takim razie musze odesłać ? Czy potrzebny jest cały zestaw czy tylko SIM ? Bo jestem akurat niedaleko Wawy i nie wiem czy jest sens jechać z samym SImem bez matki ?
Niestety ręcznie nie załatwisz nic w Aero2 - tylko poczta.
(23-04-2013 15:17)button napisał(a): [ -> ]Jak w temacie stało to się nagle jak włączylem komputer przez chwile było połaczenie i nagle komunikat:
The SIM card has not been detected or is invalid aero2
Modem HUAWEI 3131 S2

Mam ten sam modem (HiLink) i miałem ten sam problem. Po otrzymaniu karty SIM wszystko działało dobrze kilka dni, potem połączenie trwało kilka minut, po czym pojawiał się ten komunikat. Napisałem do BOK BDI, ale otrzymałem odpowiedź w stylu "ble, ble ble", cytaty z regulaminu, itp., żadnej konkretnej porady.
Musiałem więc sam coś wymyślić i udało się !
Okazało się, że przez te kilka minut modem nagrzewał się i przestawały właściwie przylegać styki do karty sim, dlatego jej "nie widział". Są to blaszki, które widać w szczelinie do wsuwania karty SIM. Niestety, podgięcie ich niewiele pomagało - działało dłużej, ale też zrywało połączenie trwale po kilkunastu minutach i znów "The SIM card ...". Wobec tego, aby karta ciasno tkwiła w gnieździe, nakleiłem na nią 3 warstwy papierowej taśmy malarskiej, ostrożnie (aby nie połamać blaszek stykowych) wsunąłem kartę i wszystko ożyło - od 2 dni działa bez zarzutu.
Opisałem to tak szczegółowo, bo może ktoś ma podobny problem z tym modemem i wypróbuje ten sposób przed wysyłaniem karty SIM do Aero2 do sprawdzenia.
Jeżeli temperatura powoduje takie problemy, to jest to jednak jakiś problem na linii modem/sim - albo SIM ma niewłaściwy kształt, albo modem ma uszkodzone gniazdo itd. - w żadnym modemie nie miałem tego problemu mimo wielogodzinnego grzania sprzętu.
Mimo to bardzo ciekawa diagnoza i rozwiązanie.
(10-08-2013 10:17)jakubd napisał(a): [ -> ]Jeżeli temperatura powoduje takie problemy, to jest to jednak jakiś problem na linii modem/sim - albo SIM ma niewłaściwy kształt, albo modem ma uszkodzone gniazdo itd. - w żadnym modemie nie miałem tego problemu mimo wielogodzinnego grzania sprzętu.
Z tą temperaturą to tylko moje podejrzenia - po prostu z sytuacji wynika, że po kilku minutach występował problem z kontaktem modem-SIM, dlatego pomyślałem, że powodowało to nagrzewanie się modemu.
W każdym razie na pewno chodziło o złe przyleganie SIM do styków modemu - po "pogrubieniu" karty SIM wszystko działa prawidłowo.
Dodaję, że zarówno karta SIM, jak i modem są nowe - mają kilkanaście dni, więc usterka nie mogła powstać w wyniku zużycia.
Może kształt gniazda lub karty jest nie do końca prawidłowy? Co by nie było - dziwne.
A testowałeś kartę bez pogrubiania w innym urządzeniu?
(10-08-2013 21:10)jakubd napisał(a): [ -> ]A testowałeś kartę bez pogrubiania w innym urządzeniu?
Nie miałem takiej okazji.
Ponieważ teraz działa prawidłowo, nie będę już nic "mieszał".
Witam Szanownych Forumowiczów. Chciałbym odświeżyć ten temat i podłączyć się do tego wątku ponieważ również moja karta SIM od aero2 (druga, nowsza edycja - aktywna od października 2012 r) przestała dziś rano zupełnie funkcjonować i komunikować z modemem, tak jakby została zablokowana przez operatora. Karty używałem dotychczas z modemem Huawei E3131 i routerem TL-MR3420 i w kilku ostatnich dniach funkcjonowanie tego zestawu było coraz gorsze, aż do dzisiejszego zupełnego zerwania połączenia. Po podłączeniu modemu bezpośrednio do kompa wyświetlił się (jednorazowo) komunikat: błąd karty SIM / brak karty SIM (czy jakoś tak...) i nie udało mi się nawiązać połączenia.

Co ciekawe, w zakładce SIM/USIM okna diagnostyki, gdzie wcześniej wyświetlany był numer centrum wiadomości oraz inne informacje, związane z kartą SIM, parametry ze są teraz nieokreślone (dołączam zrzut ekranowy). Takie same objawy występują niestety po włożeniu karty do innego, identycznego modemu (e3131). Chciałbym zapytać czy jest tu coś jeszcze do sprawdzenia czy też powinienem już przesłać kartę do przetestowania przez Aero2 (lub do wymiany)?
[attachment=736]
A co mówi dowolny telefon GSM po włożeniu karty?
Jeśli oba modemy działają z innymi kartami to napisz do boku aero2 i czekaj na odpowiedź lub wyślij poleconym z opisem sprawy pewnie sprawdza i odesla nowa , chociaż "znając" ich pomysły i procedury to nie wiem czy nie byłoby dobrze wsadzić tez zaadresowana kopertę zwrotna ze znaczkami wystarczajacymi na polecony. Bo moga chcieć 7pln na przesyłkę jak przy normalnym zamawianiu mimo iz to może być z ich winy ze wadliwa seria kart.

Wysyłane z mojego GT-N7105 za pomocą Tapatalk 2
Dysponuję tylko Nokią 1616, po włączeniu aparatu bez (jakiejkolwiek) karty SIM od razu wyświetla się komunikat "Włóż SIM", natomiast po włożeniu karty SIM z Aero2 nie jest wyświetlana żadna informacja odnośnie błędu czy nawet nazwy sieci. I właśnie ten stan rzeczy trochę mnie niepokoi, ponieważ po ponownym włożeniu karty do modemu, komunikat błędu (błąd karty SIM / brak karty SIM, itd.) nie jest już wyświetlany, jak to miało miejsce w opisach innych użytkowników.
Nokia 1616 pewnie nie obsługuje UMTS 900MHz więc tym się nie sugeruj.

Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalk 4
Sieci może nie zobaczy (nazwy sieci nie będzie na ekranie), ale sprawność karty SIM sprawdzi. Jeżeli Nokia nie zgłasza problemów, to SIM raczej sprawny.
Na pewno nie podlega wymianie?
Bardzo dziękuję za dotychczasowe uwagi. Wysłałem dziś maila do BOK-u, z prośbą o sprawdzenie karty SIM i dołączonym formularzem zgłoszenia usterki. Odpowiedź otrzymałem już po kilkunastu minutach z informacją, iż moja "karta SIM jest aktywna i poprawnie ustawiona". W odpowiedzi zasugerowano też ponowne sprawdzenie konfiguracji sprzętu oraz poinformowano mnie o możliwości korespondencyjnego sprawdzenia karty. W tym celu należy ją wysłać listem poleconym na (warszawski) adres - Lwowska 19, pozostałe informacje (oprócz adresu) pokrywają się z zawartymi we wpisie Pana Jakuba (Administratora), pod linkiem:

http://jdtech.pl/2013/02/aero2-problem-z...miany.html

Pomimo iż konfigurację modemu (ze szczególną uwagą na poprawność wkładania karty SIM) sprawdzałem kilkakrotnie, postanowiłem raz jeszcze spróbować. W tym celu na dodatkowym dysku zainstalowałem "świeżą windę", aby wykluczyć ewentualne błędy w ustawieniach systemowych. Dzięki uprzejmości kolegi, który użyczył mi swojej karty SIM od aero2, mogłem skonfrontować pracę obydwu kart SIM na każdym z dwóch posiadanych modemów (e3131). Niestety, w przypadku mojej karty SIM nie udało mi się nawiązać połączenia na żadnym z modemów, natomiast po włożeniu karty SIM od kolegi, połączenie z siecią Aero2 uzyskałem bezproblemowo na obydwu modemach.

Czy mogłem jeszcze coś przeoczyć? - zauważyłem w sieci sporą ilość wpisów wskazujących na kłopoty z tzw. roamingiem, w przypadku korzystania z sieci Aero2, który "powinien być" włączony. Zwróciłem na to również uwagę w ustawieniach TNI. Jeżeli nie ma już innych sugestii, to w najbliższym czasie wyślę posiadaną kartę SIM do Aero w celu sprawdzenia. Pozdrawiam.
No to faktycznie wiele wskazuje na jakieś problemy z SIMem.
Stron: 1 2
Przekierowanie