Forum bloga technologicznego JDtech.pl i użytkowników bezpłatnego dostępu do internetu Aero2

Pełna wersja: Dell 5550 pojawiły się problemy z nawiązaniem połączenia
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Ostatnimi czasy coraz więcej słychać o problemach z połączeniem się. Do tej pory używałem modemu miniPCIe Dell 5550. Po zmianach z roamingiem i połączeniu z plusem sprawował się bardzo dobrze, łączył się bardzo szybko bez większych problemów.
Ostatnio jednak zaczęły się schody, pod Windowsem w Dellowskim managerze mam komunikat
Cytat:Wystąpił błąd podczas próby połączenia.
Dopiero po średnio 2-3 próbach udaje się nawiązać połączenie. Czy ktoś ma podobne problemy? Może tylko mój modem zaczął szwankować.
Sygnał mam bardzo dobry problemy raczej są niezależne od pory dnia, choć za duże tego nie testowałem.

TopNet info pokazuje

Cytat:Błąd dial-up nr 734. The PPP link control protocol terminated.
Niestety to problem od strony operatora.
http://jdtech.pl/2013/03/aero2-narastaja...zenia.html
Prawdopodobnie wysycenie sieci.
to czytałem, ale w nocy chyba nie powinno brakować adresów IP?
Uruchomiłem skrypt sakis3g z opcją --debug ale on wypluwa tyle danych diagnostycznych, że dzieżko się w tym połapać.

Obok mam jeszcze modem e173 w routerze bezprzewodowym i i na nim wydaje się działać dobrze ale musiałbym jeszcze potestować bo z Aero2 korzystam okazjonalnie.

EDIT
to chyba istotny kawałek logów
Cytat:Serial connection established.
Using interface ppp0
Connect: ppp0 <--> /dev/ttyACM0
[02598] [16:10:26] PID 10109 is still running.
[02598] [16:10:26] Interface ppp0 is up.
[02598] [16:10:26] Waiting for interface to go up (2 seconds passed).
[02598] [16:10:27] PID 10109 is still running.
[02598] [16:10:27] Interface ppp0 is up.
[02598] [16:10:27] Waiting for interface to go up (3 seconds passed).
[02598] [16:10:28] PID 10109 is still running.
[02598] [16:10:28] Interface ppp0 is up.
[02598] [16:10:28] Waiting for interface to go up (4 seconds passed).
CHAP authentication succeeded: Congratulations!
CHAP authentication succeeded

[02598] [16:10:29] PID 10109 is still running.
[02598] [16:10:29] Interface ppp0 is up.
[02598] [16:10:29] Waiting for interface to go up (5 seconds passed).
[02598] [16:10:30] PID 10109 is still running.
[02598] [16:10:30] Interface ppp0 is up.
[02598] [16:10:30] Waiting for interface to go up (6 seconds passed).
LCP terminated by peer
Hangup (SIGHUP)
Modem hangup
Connection terminated.

Jeszcze jedna aktualizacja, podłączyłem modem usb do komputera i jednak też są problemy z nawiązaniem połączenia. Jedyne pocieszenie to, że zawsze po wielu próbach się w końcu łączy i prędkość jest deklarowanym poziomie. Czyli miejsca w eterze nie brakuje.

Zbadam jeszcze to rozłączanie, bo na razie wydaje mi się, że trzyma tą jedną godzinę.
To nie muszą być adresy IP - może być 20% zasobów. Tylko czy na pewno dobrze to liczą?
Na pewno przyjęli najmniej korzystny dla "klientów" sposób liczenia. Może by napisać do UOKiK, żeby się spytali Aero2 jak realizują to 20%.
Ciekawe czy jest sens wysłania im zgłoszenia usterki, pewnie i tak tego nikt nie czyta.
Ech... UKE, nie UOKiK.
Zgłosić reklamację warto, muszą odpowiedzieć, a potem jak nam się odpowiedź nie spodoba - możemy wysłać skargę do UKE. Robię opis procedury właśnie.
Na razie zastanawiam się nad strategią ponownego łączenia, chyba najlepiej próbować jak najszybciej połączyć się na nowo. Chyba włączenie/wyłączenie modemu nie ma sensu. Pewnie jest tak, że jak przychodzi do przydzielenia adresu IP a nie ma nic wolnego to system odrzuca klienta. Im częściej próbujemy tym większa szansa powodzenia.
Pewnie nie mają żadnego kolejkowania ani czarnych list dla dla tych co za często próbują nawiązać połączenie.
Obstawiam, że jest odrzucanie połączenia w przypadku informacji o braku wolnych zasobów. Ponawiając próby odpytujemy sieć, czy są wolne zasoby i tyle. Oczywiście takie odpytywania także obciążają sieć, dlatego ja bym nie przesadzał z częstotliwością - nie warto chyba próbować częściej niż co 5 sekund.
Właśnie idę, spać ale widzę, że jednak w nocy(przynajmniej dzisiejszej) problemy z połączeniem ustępują nic tylko przerzucić się na 3 zmianę.
Reklamacji nie warto nawet wysyłać. Liczba użytkowników Aero2 rośnie i było tylko kwestią czasu kiedy użytkownicy Aero2 osiągną te 20% przepustowości. Mało prawdopodobne, żeby było tu coś nieregulaminowego.
Nie wiemy tego - ważne, żeby Aero2 i UKE dowiedziało się, że mamy ten problem.
Nie chcę zapeszać, ale dzisiaj łączy mnie cały czas za pierwszym razem.
U mnie dzisiaj były problemy z połączeniem około południa i raz o 16. Jak pozbieram trochę więcej statystyk przez tydzień to poskładam to do kupy zobaczymy czy jest jakiś wzorzec.
Co ciekawe dzisiaj 10.04 ani razu nie było problemu z połączeniem. Choć nie chcę chwalić dnia przed zachodem.
Tak, problem "braku problemu" Smile jest już znany i opisany:
http://jdtech.pl/2013/04/aero2-koniec-pr...sy-ip.html
Przekierowanie