Forum bloga technologicznego JDtech.pl i użytkowników bezpłatnego dostępu do internetu Aero2

Pełna wersja: Huawei E3131 "odkłada słuchawkę" (exit code = 16)
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
W zasadzie aero śmiga nieźle, ale zdarza się, że po resecie kompa, a czasem po upływie czasu Huawei ma problem z wbiciem się w sieć.
wvdial aero2 w moim ubuntu pokazuje:
--> The PPP daemon has died: A modem hung up the phone (exit code = 16)

Bywa, że po n-tym razie wejdzie w sieć czasem trzeba resetować kilka razy kompa. Z czego może ten problem wynikać?

Obecne ustawienia:
^SYSCFG:2,0,3FFFFFFF,1,2
Odmowy nawiązania połączenia przez sieć - właśnie piszę o tym problemie artykuł - problem się nasila i wygląda to na celowe działanie operatora.
To raczej problem konfiguracyjny. Jedno z rozwiązań mówi, żeby dodać
local
do /etc/ppp/peers/wvdial
Odmowa połączenia przez Aero2 to ostatnio jakaś plaga. Testowałem w ostatnią niedziele w Krakowie kilka lokalizacji (centrum + peryferia) i zawsze nawiązanie połączenia następowało po kilku, kilkunastu próbach połączenia. Podobnie jest we Wrocławiu, nawet w lokalizacjach, które nigdy nie były mocno obciążone!
Co do "celowości" działań Aero2 to Aero2 przecież nie odpowiada za brak dostępu do sieci wynikający z wyczerpania pojemności sieci (Aero2 pisze tak sam w regulaminie). Czyli nie można tu mówić o celowym działaniu czy dopatrywać się jakiejś spiskowej teorii, chyba że celowym już uznać wszystko od początku, począwszy od zapisu w regulaminie, zostawienia sobie "furtki". Np. błąd 628 pojawiał się i pojawia się nadal, tyle że częściej - popularność Aero2 wzrosła.
U mnie też ostatnio często po rozłączeniu wielokrotnie nie może zalogować się do sieci. Zdarza się nawet w nocy.

Operator usiłuje zniechęcić użytkowników. Co do wyczerpanie pojemności sieci, to można łatwo przyciąć limity. Dla tych samych BTS i Plusa nie ma tych problemów.
Opisałem problem szczegółowo, na ile to możliwe. I mam podejrzanego co do sposobu, w jaki to zrobiono:
http://jdtech.pl/2013/03/aero2-narastaja...zenia.html
U mnie też potwierdzam problem z połączeniem z sięcią. Jak łączy to jest ok , ale czasem nie udaje mu się automatycznie wznowić połączenia.
Czasem też pierwsze połączenia ma problem z nawiązaniem.
Używam tni, gdy klikam połącz, niby łączy a za chwilę nie zaskakuje (żaden błąd nie wyskakuje) muszę klikać "połącz" aż w końcu łaskawie załapie. Czasem to się wydłuża do 20 minut nawet.
Tylko tak jak mówię, mi TNI nie wyświetla żadnego błędu - tylko jest tak że łączy, a potem nagle widzę sesję ostatnio nawiązanych połączeń i wszędzie jest "zakończona"
Problem występuje od czasu do czasu, chyba w różnych porach, choć nie zwróciłem uwagi między którą godziną najczęściej
Dodam, że mam modem huawei e173-u2
Gdyby wziąć za przyczynę np. wyczerpującą się/już wyczerpaną pulę adresów IP to pozostaje czekać na przydzielenie nowej.
Biorąc pod uwagę to, że od prawie pół roku nie rozszerzyli puli, to... to źle wygląda.
(22-03-2013 16:38)jakubd napisał(a): [ -> ]Biorąc pod uwagę to, że od prawie pół roku nie rozszerzyli puli, to... to źle wygląda.

Tak jak napisałeś uważam, że problemy mogą wynikać ze zbyt szczupłej puli IP. Pytanie czy ich działania są zgodne z prawem i czy można z tym coś zrobić. Skarga do UKE?
Skarga do UKE musi mieć ręce i nogi. Nie można przyjść prosto do UKE, bo procedura tego nie przewiduje.
Tak to można złożyć doniesienie do prokuratury, a w przypadku urzędów najpierw trzeba być poszkodowanym, potem składa się reklamację do operatora, a jeżeli nie jesteśmy usatysfakcjonowani - składamy skargę do UKE.
Jak zawsze polecam link:
ZAPYTANIE DO URZĘDU KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJ, WNIOSEK O INTERWENCJĘ PREZESA UKE:
http://www.uke.gov.pl/kontakt/

Po wyczerpaniu procedury reklamacji, czyli nie wiem czy można uznać za wyczerpanie procedury np. odpowiedź mailową z BOA Aero2 na wysłany formularz zgłoszenia usterki, że np. są problemy z nawiązaniem/wznowieniem połączenia, a oni piszą, że wszystko jest w porządku, gdy tak nie jest.

U mnie (odpukać w niemalowane drewno) jakby wznawianie zaczęło działać sprawniej, choć problemów dużych nie doświadczyłem więc zgłoszenia usterki nie wysyłałem.
Ja po cichu liczę (tutaj Aero2 rzadziej zagląda), że przeczytają artykuł i komentarze i jednak coś zrobią z problemem, żeby nie był aż tak odczuwalny.
A jak nie, to będziemy wytaczać cięższe działa.
A to, że dzisiaj działa ci lepiej to sprawa drugorzędna, bo to weekend i ruch może być mniejszy.
Nie tylko dzisiaj, u mnie w ogóle tak działało. Nie wiem czy to tylko zbieg okoliczności, ale przykładowo wcześniej w MP pojawiał się komunikat błędu 628 czy inny a teraz nie pojawia się wcale (czy prawie wcale) tylko po prostu "połączenie zostało zakończone" a w TNI żadnego komunikatu. Częstotliwość występowania w godzinach szczytu telekomunikacyjnego mniej więcej jest podobna.
U mnie pojawił się nowy problem.

Jeżeli już nawiąże połączenie, to nie przełącza z UMTS na HSDPA (świeci się niebieska dioda). Efektem jest słaba szybkość przesyłu danych. Jeżeli co jakiś czas przełączy, to szybkość znacznie wzrasta.

Ktoś też to zauważył?
A to jest objaw normalnego przeciążenia sieci (nie ma wolnych slotów w HSPA).
Dobra, to taki mamy zakres adresów? Z bazy RIPE:
37.209.128.0 - 37.209.147.255
37.209.148.0 - 37.209.159.255
78.30.88.0 - 78.30.101.255
78.30.102.0 - 78.30.107.255
78.30.108.0 - 78.30.111.255
78.30.120.0 - 78.30.123.255
84.39.168.0 - 84.39.175.255
151.248.32.0 - 151.248.39.255
151.248.40.0 - 151.248.47.255

Nie śmiać się, ja naliczyłem tu pulę 21420 adresów IP
Dwa lata temu, czytałem, że adresy ip się kończą. Że organizacje ich nie wydają i zmuszają operatorów do ip v6 a tu nadal żadnego problemu nie ma.

Inna kwestia, że ip v4 było wymyślone do sieci lokalnych.
lukki - okazuje się, że jednak na początku marca dodali kolejne 6000 tysięcy adresów IP do puli - dla Aero2. Artykuł idzie do poprawki w związku z tym.
grzech1991: to, że IANA (główny dysponent) i regionalni przedstawiciele (tacy, jak RIPE dla Europy) nie mają już wolny pul adresów IP to wcale nie znaczy, że lokalni dystrybutorzy, operatorzy nie mają ich zapasu - po prostu kupili ich zapas i odpowiednio nimi gospodarują. Nie zmienia to faktu, że problem poważny ciągle jest.
Stron: 1 2
Przekierowanie