Forum bloga technologicznego JDtech.pl i użytkowników bezpłatnego dostępu do internetu Aero2

Pełna wersja: TP-Link TL-MR3420 + Huawei E3131 - gubi sieć
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
mariusz5891 napisał(a):Ostatnio żeby sprawdzić czy to nie jest problem routera podłączyłem modem bezpośrednio do laptopa ale problemu to nie rozwiązało.
z czego wynika, że to NIE jest problem routera Big Grin

numer dostępowy to
*99***1# lub *99# (oba równoważne, ale na niektórych urządzeniach lepiej użyć ten drugi)

APN masz prawidłowy dla karty SIM pochodzącej z Plusa (ale nie Aero2 !)
ale możesz spróbować alternatywnego (tj. stosowanego dawniej, nie wiem czy jeszcze działa ale raczej powinien!)
gdzie APN (tak, tak to może być i taki ciąg znaków): uwaga poniższy APN w tym poście nie wyświetla się prawidłowo proszę czytać dalej
http://www.plusgsm.pl
a użytkownik i hasło (w tym wypadku nie są puste) to:
plusgsm

a generalnie może to być problem z działaniem modemu lub lokalny problem ze stacją bazową
problem z modemem zdiagnozujesz przekładając kartę SIM do smartfona lub telefonu z obsługą internetu
a problem stacji bazowej niestety tylko poprez wybranie się w zasięg innej
Dzięki za zainteresowanie tematem. Napisałeś
(06-11-2014 22:28)szopen napisał(a): [ -> ]APN masz prawidłowy dla karty SIM pochodzącej z Plusa (ale nie Aero2 !)
ale możesz spróbować alternatywnego (tj. stosowanego dawniej, nie wiem czy jeszcze działa ale raczej powinien!) gdzie APN (tak, tak to może być i taki ciąg znaków):
http://www.plusgsm.pl
a użytkownik i hasło (w tym wypadku nie są puste) to:
plusgsm
W polu apn nie można wpisać znaków niealfanumerycznych

(06-11-2014 22:28)szopen napisał(a): [ -> ]numer dostępowy to *99***1#
tu na pewno ma być ta "jedynka"?
mariusz5891 napisał(a):W polu apn nie można wpisać znaków niealfanumerycznych
heh to mechanizm forum dodał te śmieci na początku (ułatwia to wklejanie URL'i) a nie sprawdziłem co się pojawiło po publikacji posta
miało być (tym razem wrzucam jako kod):
Kod:
www.plusgsm.pl

mariusz5891 napisał(a):tu na pewno ma być ta "jedynka"?
tak ma być jedynka - ma ona sens tylko jak są te dodatkowe gwiazdki Big Grin
to jest wybór pierwszego skonfigurowanego profilu urządzenia
jeśli bez jedynki to i bez gwiazdek

PS kiedyś był jeszcze jeden APN, który działał w Plusie (możesz sprawdzić to nic nie kosztuje, ja niestety nie sprawdzę z braku aktywnego SIMa w Plusie)
http://plusforum.pl/viewtopic.php?f=48&t=1916
Apn plusa to:

Login i pass plusgsm
Kod:
www.plusgsm.pl
(bez http)

Login i pass (puste)
plus
internet

Wydaje mi sie ze jeszcze był wap.plusgsm.pl

從我的 用 Galaxy Note II LTE 發送
Dziękuję Wam panowie za pomoc, wstawiłem tą jedynkę i na razie się sprawdza, zobaczymy jak to będzie dalej działać. Pozdro
(06-11-2014 22:28)szopen napisał(a): [ -> ]
mariusz5891 napisał(a):Ostatnio żeby sprawdzić czy to nie jest problem routera podłączyłem modem bezpośrednio do laptopa ale problemu to nie rozwiązało.
z czego wynika, że to NIE jest problem routera Big Grin
Wychodzi na to, że mod miał jak zwykle rację Big Grin. Na zaproponowanych przez niego ustawieniach testowałem przez parę dni modem podłączony do lapka i śmiga bez żadnego problemu, po podłączeniu modemu do routera w celu rozdzielenia sygnału pojawia się znów problem ze stabilnością sieci...Dodgy
mariusz5891 napisał(a):po podłączeniu modemu do routera w celu rozdzielenia sygnału pojawia się znów problem ze stabilnością sieci..
wniosek nr 2
podejrzewam, że w tym wypadku jest to problem zasilania, pewności nie mam, ale przetestować znane rozwiązania zawsze można, oto one:
- użycie huba aktywnego z zasilaczem 5V (MUSI być dokładnie tyle!), o obciążalności przynajmniej 1,5A (może być więcej)
- użycie przedłużacza usb umożliwiające montaż modemu w miejscu o możliwie najwyższym sygnale sieci (to jest rozwiązanie pośrednie, modem zużywa sporo energii gdy jest w miejscu o słabym poziomie sygnału)

wniosek nr 3
mieszkasz w miejscu podatnym na okresowe przeciążenia sieci
na to niestety nic nie poradzisz, długie weekendy mają to do siebie, że pewne miejsca są bardziej obciążone niz zwykle
rozwiązanie
- udać się ze sprzętem w zasięg innej stacji bazowej (najlepiej gdzieś na uboczu Big Grin)
- poczekać do jutra - problemy powinny same ustąpić wraz z unormowaniem się liczby użytkowników (a raczej jej zmniejszenia do typowych wartości)
- zgłosić problemy do operatora
Stron: 1 2
Przekierowanie