mariusz5891 napisał(a):Ostatnio żeby sprawdzić czy to nie jest problem routera podłączyłem modem bezpośrednio do laptopa ale problemu to nie rozwiązało.
z czego wynika, że to NIE jest problem routera
numer dostępowy to
*99***1# lub *99# (oba równoważne, ale na niektórych urządzeniach lepiej użyć ten drugi)
APN masz prawidłowy dla karty SIM pochodzącej z Plusa (ale nie Aero2 !)
ale możesz spróbować alternatywnego (tj. stosowanego dawniej, nie wiem czy jeszcze działa ale raczej powinien!)
gdzie APN (tak, tak to może być i taki ciąg znaków):
uwaga poniższy APN w tym poście nie wyświetla się prawidłowo proszę czytać dalej
http://www.plusgsm.pl
a użytkownik i hasło (w tym wypadku nie są puste) to:
plusgsm
a generalnie może to być problem z działaniem modemu lub lokalny problem ze stacją bazową
problem z modemem zdiagnozujesz przekładając kartę SIM do smartfona lub telefonu z obsługą internetu
a problem stacji bazowej niestety tylko poprez wybranie się w zasięg innej
Dzięki za zainteresowanie tematem. Napisałeś
(06-11-2014 22:28)szopen napisał(a): [ -> ]APN masz prawidłowy dla karty SIM pochodzącej z Plusa (ale nie Aero2 !)
ale możesz spróbować alternatywnego (tj. stosowanego dawniej, nie wiem czy jeszcze działa ale raczej powinien!) gdzie APN (tak, tak to może być i taki ciąg znaków):
http://www.plusgsm.pl
a użytkownik i hasło (w tym wypadku nie są puste) to:
plusgsm
W polu apn nie można wpisać znaków niealfanumerycznych
(06-11-2014 22:28)szopen napisał(a): [ -> ]numer dostępowy to *99***1#
tu na pewno ma być ta "jedynka"?
mariusz5891 napisał(a):W polu apn nie można wpisać znaków niealfanumerycznych
heh to mechanizm forum dodał te śmieci na początku (ułatwia to wklejanie URL'i) a nie sprawdziłem co się pojawiło po publikacji posta
miało być (tym razem wrzucam jako kod):
mariusz5891 napisał(a):tu na pewno ma być ta "jedynka"?
tak ma być jedynka - ma ona sens tylko jak są te dodatkowe gwiazdki
to jest wybór pierwszego skonfigurowanego profilu urządzenia
jeśli bez jedynki to i bez gwiazdek
PS kiedyś był jeszcze jeden APN, który działał w Plusie (możesz sprawdzić to nic nie kosztuje, ja niestety nie sprawdzę z braku aktywnego SIMa w Plusie)
http://plusforum.pl/viewtopic.php?f=48&t=1916
Apn plusa to:
Login i pass plusgsm
(bez http)
Login i pass (puste)
plus
internet
Wydaje mi sie ze jeszcze był wap.plusgsm.pl
從我的 用 Galaxy Note II LTE 發送
Dziękuję Wam panowie za pomoc, wstawiłem tą jedynkę i na razie się sprawdza, zobaczymy jak to będzie dalej działać. Pozdro
(06-11-2014 22:28)szopen napisał(a): [ -> ]mariusz5891 napisał(a):Ostatnio żeby sprawdzić czy to nie jest problem routera podłączyłem modem bezpośrednio do laptopa ale problemu to nie rozwiązało.
z czego wynika, że to NIE jest problem routera
Wychodzi na to, że mod miał jak zwykle rację
. Na zaproponowanych przez niego ustawieniach testowałem przez parę dni modem podłączony do lapka i śmiga bez żadnego problemu, po podłączeniu modemu do routera w celu rozdzielenia sygnału pojawia się znów problem ze stabilnością sieci...
mariusz5891 napisał(a):po podłączeniu modemu do routera w celu rozdzielenia sygnału pojawia się znów problem ze stabilnością sieci..
wniosek nr 2
podejrzewam, że w tym wypadku jest to problem zasilania, pewności nie mam, ale przetestować znane rozwiązania zawsze można, oto one:
- użycie huba aktywnego z zasilaczem 5V (MUSI być dokładnie tyle!), o obciążalności przynajmniej 1,5A (może być więcej)
- użycie przedłużacza usb umożliwiające montaż modemu w miejscu o możliwie najwyższym sygnale sieci (to jest rozwiązanie pośrednie, modem zużywa sporo energii gdy jest w miejscu o słabym poziomie sygnału)
wniosek nr 3
mieszkasz w miejscu podatnym na okresowe przeciążenia sieci
na to niestety nic nie poradzisz, długie weekendy mają to do siebie, że pewne miejsca są bardziej obciążone niz zwykle
rozwiązanie
- udać się ze sprzętem w zasięg innej stacji bazowej (najlepiej gdzieś na uboczu
)
- poczekać do jutra - problemy powinny same ustąpić wraz z unormowaniem się liczby użytkowników (a raczej jej zmniejszenia do typowych wartości)
- zgłosić problemy do operatora