Forum bloga technologicznego JDtech.pl i użytkowników bezpłatnego dostępu do internetu Aero2

Pełna wersja: Huawei E173u-2 kupiłeś w Sferii Modem i nie działa. Nie czekaj!
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Do wszystkich, którzy kupili w Sferii Modem Huawei E173u-2 i im nie działa w sieci Aero2, chciałem powiedzieć aby nie czekali i i się nie załamywali.

Mnie też Sferia nabrała i postanowiłem z nią walczyć, ponieważ zwrotu modemu przyjąć nie chcą.

1. Jest sobie ustawa o niezgodności towaru z umową, która mówi wyraźnie, że sprzedawca ma obowiązek, po stwierdzeniu wady przez kupującego do naprawy lub wymiany towaru. Gdyby to nie pomogło, można żądać zwrotu gotówki.

2. Ponieważ kierowniczka Sferii nie chce nawet rozmawiać o zwrocie/naprawie/wymianie tylko każe jechać na Puławską w Warszawie (Sic!) Jest to w Piasecznie postanowiłem walczyć o swoje prawa.

3. Wysłałem list polecony priorytetowy za potwierdzeniem odbioru. List napisałem według wzoru znajdującego się na tej stronie: Reklamacja towaru konsumpcyjnego – I etap: żądanie naprawy albo wymiany
Podałem w liście dodatkowo telefon do siebie, aby Sferia mogła się umówić na odbiór modemu oraz dołączyłem kopię paragonu i nawet dowodu wpłaty za modem.

4. Teraz muszę czekać aż poczta mi przyśle żółtą kartkę zwrotną oraz aż Sferia przyśle list z odpowiedzą lub zadzwoni w celu umówienia się na odbiór modemu.
Ponieważ list dostaną najprawdopodobniej w Poniedziałek, od tego czasu muszę odczekać ze 2 tygodnie i jeżeli nic się nie będzie działo iść do Rzecznika Praw Konsumenta. Ponieważ mieszkam w Warszawie pójdę u siebie, jeżeli ktoś mieszka w innym mieście, powinien iść w swoim mieście.

5. Jednak prosił bym o wpisy innych pokrzywdzonych osób, którym Sferia robi problemy, wtedy będzie łatwiej dla wszystkich, również z wystosowaniem do sądu pozwu zbiorowego.

Dziękuję. W jedności siła.
Ja mam problem z modemem kupionym w Sferii Huawei E173u-2.
Pisali że jest odpowiedni dla Areo2 ale u mnie po 5 minutach połączenie jest zrywane Sad Próbowałam na innym komputerze - ten sam problem. Instalacja zgodnie z wytycznymi które otrzymałam na wydruku.
Też reklamować czy może ktoś zna przyczynę zrywania połączenia?
Antenę mam na bloku obok więc to nie wina zasięgu.
Całą mega dyskusję masz tutaj: http://forum.jdtech.pl/Watek-huawei-e173...?pid=10989
Nie znamy bezpośredniej przyczyny problemu ani rozwiązania, znamy tylko ten objaw. Z pewnością sprzedawanie E173u-2 jako modemu do Aero2 bez ostrzeżenia o niezgodności modemu z regulaminem Aero2 to naciąganie, ale o problemach już na pewno wiedzą, co masz w tamtym wątku.
Jak wygląda sprawa z Sferią ? Oddali pieniądze ? Pytam z ciekawości, bo sam już wielokrotnie walczyłem z podobnymi instytucjami / praktykami...
Więc oczywiście Sferia nie oddała pieniędzy i zgłosiłem sprawę do Rzecznika Praw Konsumentów. Zgłosiłem ją 7 lutego i do dzisiaj cisza. Muszę się tam wybrać i dowiedzieć, czy próbowali ugryźć temat. Bo dodzwonić się tam jest nie możliwe. Więc tak to wygląda. W najgorszym razie sprzedam modem na Allegro z pół ceny i na tym się skończy. Ale jeszcze poczekam do odpowiedzi ze strony rzecznika. I to wszystko.
Przecież masz prawo zakupiony w internecie przedmiot oddać do 10 dni rezygnując z zakupu bez podawania przyczyny, np może Ci się nie podobać. Takie jest prawo kupującego i kropka.
Tylko, że ja ten modem kupiłem w Sferii osobiście na miejscu. Ale mimo wszystko, jak towar nie działa, to ja mam prawo zgłosić problem do sprzedawcy, a nie firmy, która znajduje się gdzieś na końcu świata, np.
Przekierowanie