witam, mam problem z zakupionym niedawno w sklepie jdtech Huawei e3131. pracuję na laptopie lenovo g580 z win7 pro. po włożeniu modemu odbyła się instalacja zarówno sterowników jak i oprogramowania mobile partner. po włączeniu tej aplikacji, modem zaczyna szukac sieci, po chwili miga na niebiesko znajdujac ja, a w aplikacji pojawia sie napis Aero2 Aero2. zasieg lapie 3g, wszystkie kreski. po kliknieciu w "połącz" modem zaczyna ciągiem świecic na niebiesko, ale z biegiem czasu nie daje dostępu do internetu, cały czas jest "łączenie", a w windowsoskim zarządzaniu połączeniami jest powiadomienie o połączeniu z siecią plus (w roamingu). pisze ta wiadomość z samsunga galaxy mini 2, w którym karta(zamówiona jakis miesiac temu), nie stwarza zadnych problemów.
dodam ze sprawdzałem modem zarówno w usb 3.0 jak i w 2.0
Bez sensu jest to, że piszesz na ogólnym forum zamiast napisać maila bezpośrednio do Jakuba. Skoro kupiłeś u niego, to z nim kontaktuj się, bo to najlepsze rozwiązanie.
Mi to nie przeszkadza, żeby na forum pisać, choć faktycznie wsparcie techniczne najlepiej załatwiać bezpośrednio ze sprzedawcą
Wracając do Meritum (był taki komputer): Jak zwykle problem to niedobór informacji.
"z biegiem czasu" sugeruje, że najpierw połączenie działa, po czym łącze przestaje działać? Czy wtedy pomaga rozłączenie i ponowne połączenie?
byc moze zle to ujalem, nie mam nawet przez chwile polaczenia z internetem
nie pomaga rozłączenie i próba ponownego połączenia, cały czas to samo
Możliwe w takim razie, że to problem z lokalnym nadajnikiem - warto wybrać się na wycieczkę w zasięg następnego nadajnika Aero2 i w celu sprawdzenia, czy problem nadal występuje - takie awarie i konserwacje trwają czasem nawet kilka dni. Na forum i w komentarzach w ciągu ostatnich dni opisywane były co najmniej 4 takie przypadki.
rozumiem, ale powtarzam ze na samsungu galaxy mini 2 Aero działa bez problemu, poza tym sprawdzalem na dwóch nadajnikach oddalonych o ok. 100 km (testowałem w domu jak i w miejscu studiów)- wszędzie tak samo
To sprawdź jeszcze na innym laptopie ten modem.
Podejrzenie pada w takim razie właśnie na oprogramowanie. A tu mozliwości jest niestety mnóstwo:
1. Windows zapytał o to, czy to jest łącze publiczne, czy prywatne - brak odpowiedzi blokuje dostęp do sieci.
2. Firewall blokuje komunikację na linii modem<->system.
3. Nie zostały odinstalowane starsze sterowniki do modemów Huawei.
Stąd propozycja mistrza jest... mistrzowska, znaczy w ten sposób upewnimy się, że to nie jest wina modemu, tylko oprogramowania.
Niestety czasem jedynym rozwiązaniem jest... reinstalacja lub przywrócenie ustawień fabrycznych laptopa.
hm, na laptopie asus x53t z win7 home modem ruszył bez problemów.
u mnie nie pomaga reinstalacja oprogramowania do modemu i sterowników.
zamiast reinstalacji wywal sterowniki i soft (najlepiej jakimś programem deinstalującym typu revo uninstaller), zrób restart i ponów instalację;
gdy to nie pomoże (jest szansa, że pomoże, bo revo nieźle sprząta) to ponowna instalka win7
pzdr
pawelarc
No to już mamy pewność, że to coś w systemie tego komputera i jeżeli metoda pawelarc nie pomoże - pozostaje właśnie reinstalacja (w przypadku tego laptopa na pewno jest partycja odzyskiwania i da się przywrócić stan fabryczny, ale uwaga - dane użytkownika trzeba sobie skopiować gdzieś indziej bo stan fabryczny to na prawdę stan fabryczny).
Jakiego używasz firewalla?
tylko zapore windowsa, a antywirusa- avasta
problem rozwiazany- reinstalacja systemu pomogła
Niestety to czasem jedyne pewne rozwiązanie.
Najważniejsze, że problem został rozwiązany.