Forum bloga technologicznego JDtech.pl i użytkowników bezpłatnego dostępu do internetu Aero2

Pełna wersja: Huawei E3131 z jdtech problem z połączeniem
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
witam, mam problem z zakupionym niedawno w sklepie jdtech Huawei e3131. pracuję na laptopie lenovo g580 z win7 pro. po włożeniu modemu odbyła się instalacja zarówno sterowników jak i oprogramowania mobile partner. po włączeniu tej aplikacji, modem zaczyna szukac sieci, po chwili miga na niebiesko znajdujac ja, a w aplikacji pojawia sie napis Aero2 Aero2. zasieg lapie 3g, wszystkie kreski. po kliknieciu w "połącz" modem zaczyna ciągiem świecic na niebiesko, ale z biegiem czasu nie daje dostępu do internetu, cały czas jest "łączenie", a w windowsoskim zarządzaniu połączeniami jest powiadomienie o połączeniu z siecią plus (w roamingu). pisze ta wiadomość z samsunga galaxy mini 2, w którym karta(zamówiona jakis miesiac temu), nie stwarza zadnych problemów.
dodam ze sprawdzałem modem zarówno w usb 3.0 jak i w 2.0
Bez sensu jest to, że piszesz na ogólnym forum zamiast napisać maila bezpośrednio do Jakuba. Skoro kupiłeś u niego, to z nim kontaktuj się, bo to najlepsze rozwiązanie. Smile
Mi to nie przeszkadza, żeby na forum pisać, choć faktycznie wsparcie techniczne najlepiej załatwiać bezpośrednio ze sprzedawcą Smile
Wracając do Meritum (był taki komputer): Jak zwykle problem to niedobór informacji.
"z biegiem czasu" sugeruje, że najpierw połączenie działa, po czym łącze przestaje działać? Czy wtedy pomaga rozłączenie i ponowne połączenie?
byc moze zle to ujalem, nie mam nawet przez chwile polaczenia z internetem
nie pomaga rozłączenie i próba ponownego połączenia, cały czas to samo
Możliwe w takim razie, że to problem z lokalnym nadajnikiem - warto wybrać się na wycieczkę w zasięg następnego nadajnika Aero2 i w celu sprawdzenia, czy problem nadal występuje - takie awarie i konserwacje trwają czasem nawet kilka dni. Na forum i w komentarzach w ciągu ostatnich dni opisywane były co najmniej 4 takie przypadki.
rozumiem, ale powtarzam ze na samsungu galaxy mini 2 Aero działa bez problemu, poza tym sprawdzalem na dwóch nadajnikach oddalonych o ok. 100 km (testowałem w domu jak i w miejscu studiów)- wszędzie tak samo
To sprawdź jeszcze na innym laptopie ten modem.
Podejrzenie pada w takim razie właśnie na oprogramowanie. A tu mozliwości jest niestety mnóstwo:
1. Windows zapytał o to, czy to jest łącze publiczne, czy prywatne - brak odpowiedzi blokuje dostęp do sieci.
2. Firewall blokuje komunikację na linii modem<->system.
3. Nie zostały odinstalowane starsze sterowniki do modemów Huawei.

Stąd propozycja mistrza jest... mistrzowska, znaczy w ten sposób upewnimy się, że to nie jest wina modemu, tylko oprogramowania.
Niestety czasem jedynym rozwiązaniem jest... reinstalacja lub przywrócenie ustawień fabrycznych laptopa.
hm, na laptopie asus x53t z win7 home modem ruszył bez problemów.
u mnie nie pomaga reinstalacja oprogramowania do modemu i sterowników.
zamiast reinstalacji wywal sterowniki i soft (najlepiej jakimś programem deinstalującym typu revo uninstaller), zrób restart i ponów instalację;
gdy to nie pomoże (jest szansa, że pomoże, bo revo nieźle sprząta) to ponowna instalka win7 Smile

pzdr
pawelarc
No to już mamy pewność, że to coś w systemie tego komputera i jeżeli metoda pawelarc nie pomoże - pozostaje właśnie reinstalacja (w przypadku tego laptopa na pewno jest partycja odzyskiwania i da się przywrócić stan fabryczny, ale uwaga - dane użytkownika trzeba sobie skopiować gdzieś indziej bo stan fabryczny to na prawdę stan fabryczny).
Jakiego używasz firewalla?
tylko zapore windowsa, a antywirusa- avasta
problem rozwiazany- reinstalacja systemu pomogła
Niestety to czasem jedyne pewne rozwiązanie.
Najważniejsze, że problem został rozwiązany.
Przekierowanie