Forum bloga technologicznego JDtech.pl i użytkowników bezpłatnego dostępu do internetu Aero2

Pełna wersja: Huawei E3131 z play - rozłączanie i inne problemy (Aero2)
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam.
Z powodu znanych wszystkich problemów na e-173 zakupiłem e3131 z play i mam problem. Po podłączeniu, normalnie zainstalowały się sterowniki i i przy próbie połączenia jest różnie. Czasami jak łączę przez przez zwykłe połączenie w systemie czy mobile partner to nie chce łączyć. W systemie pokazuje jakiś numer błędu a mobile partner wywala informację o braku sim lub invalid sim. W momencie jak już złapie zasięg to łączy, ale rozłącza po ok. 3 min, wtedy znika zasięg i wywala ponownie info o braku karty lub "invalid" - modem mruga wtedy na zielono. Dopiero ponowny restart systemu pomaga i to też nie zawsze.
Dodam, że jak już jest zasięg i połączy na chwilę to samo łączenie trwa dośc długo, bo ok. 20 sek. Na e-173 "authetyficating" trwało ok. 2-3 sek.
Mój system to W7 64bit.

Do tego modemu potrzeba jakiś specjalnych sterowników dla aero2 ?

Pozdrawiam.
Błąd SIM po kilku chwilach poprawnej pracy? To ja już to słyszałem dobre kilka razy - karta SIM jest do wymiany. Może to wyjaśnia problemy z E173u-2?

Na Lwowskiej podobno powiedzieli, że mieli "problem z kartami drugiej generacji i wymieniają je na żądanie na najnowsze trzeciej generacji" - nie mam tego jak potwierdzić, ale dokładnie z takimi objawami dobrych kilka osób skierowałem na Lwowską.
Na e-173 nie mam takie problemu, łączę ponownie i działa dalej.

A w e3131 po ok .3min. zasięg znika całkowicie i tylko restart systemu pomaga.
Druga sprawa, że dość długo trwa samo łączenie na e3131 ok. 20sek. a na e-173 2-3 sek.
Kartę dostałem w połowie grudnia. Powinienem gdzieś mieć działającą kartę orange free, przetestuję ją z ciekawość na e3131.
zajrzyj do Oprogramowania - tam jest Mobile Doctor (przeznaczony właśnie dla modemów Huawei) pozwalający na parę podstawowych testów w tym poprawności działania karty SIM
Wrzuciłem kartę orange free do e3131 - przez ponad godzinę net działał bezproblemowo (cały czas stale świeciła się zielona dioda), więc modem ok.

Po zmianie karty na aero2 znalazł sieć, połązcyłem się i po 2 min. rozłączył.

[Obrazek: 3c24e2b4e1b901cem.jpg]


Mobile Doctor z kartą aero2 przed połączeniem:

[Obrazek: 8c73374c642ba067m.jpg]


Mobile Doctor po rozłączeniu:

[Obrazek: 68f7cd8446d4dbb6m.jpg]

Jak działa przez te 2 min. internet na aero2 to dioda stale świeci na jasno niebiesko a nie jak z kartą orange free na zielono. Po samoistnym rozłączeniu dioda podwójnie mruga co chwilę na zielono.

Dodam, że samo wyciągniecie modemu z usb nie pomaga, dopiero po restarcie systemu ponownie widzi kartę i sieć.
no cóż aby mieć całkowitą pewność musiałbyś mieć jeszcze jedną kartę SIM Aero2
(która działa bezproblemowo)

lub (chyba bezpieczniej) przetestować swoją SIM w innym modemie, który działa bezproblemowo z Aero2

najprawdopodobniej karta SIM jest wadliwa, ale nie można wykluczyć nietypowego uszkodzenia modemu
Chyba zostaje mi tylko wymiana.
Niestety nie znam nikogo kto miałby aero2.

Czy taką kartę wymieniają bezproblemowo ?
Kartę mam wysłać na ich adres z prośbą o wymianę ?

Pozdrawiam.
procedura wymiany karty SIM jest opisana tam:
http://forum.jdtech.pl/Watek-nie-laczy-l...-karta-sim
jeśli z niej skorzystasz, opisz sytuację występowania błędu dopiero po jakimś czasie pracy w sieci (w formularzu zgłaszania usterki)
no i oczywiście zapraszam do opisania jak się sprawa zakończyła kontynuując ten wątek

PS we Wrocławiu możesz liczyć na moją pomoc osobistą, a w stolicy na pomoc Jakuba
być może masz jakiegoś użytkownika Aero2 w swojej okolicy - tu sugeruję zajrzeć na aero2forum
(09-01-2013 14:03)szopen napisał(a): [ -> ][...]opisz sytuację występowania błędu dopiero po jakimś czasie pracy w sieci (w formularzu zgłaszania usterki)
[...]
PS we Wrocławiu możesz liczyć na moją pomoc osobistą,[...]
szopen: tniemy cytaty!

Coś tego formularza na stronie aero nie mogę znaleźć, tylko formularz ze zniszczeniem lub utracie karty jest.

Jestem z wrocka, może uda się jakoś zgadać.
Jeżeli nie byłoby problemu to podjechałbym w jakiś dzień na chwilę sprawdzić kartę.

Pozdrawiam.
formularz zgłoszenia usterki jest tam:
http://www.aero2.pl/bdi.html
a konkretniej w "obowiązujących dokumentach"
http://www.aero2.pl/docs/Zgloszenie_uste...082012.doc

co do spotkania to szczegóły/kontakt na PW
im prędzej tym lepiej pracę mam dość nietypową, więc "żyję na walizkach" - w zasadzie w każdej chwili mogę mieć zlecenie wyjazdu
Rzeczywiście źle szukałem.
Byłem tam na stronie, ale szukałem słów reklamacja Smile

Wypełniłem i wysłałem formularz, zobaczymy co dalej.
Dam znać.

Dzięki Smile
Witam.
W jakim czasie powinni odpowiedzieć ?
Minęło prawie 3 tyg. i zero odzewu, po wypełnieniu i wysłaniu formularza do nich.
Nie ma reguły, ale prawidłowo wykonana procedura zwykle kończyła się odpowiedzią w ciągu tygodnia. Pamiętaj, że konta emailowe aero2.pl to uznane źródło spamu przez wiele nieprawidłowo skonfigurowanych systemów antyspamowych.
(28-01-2013 13:20)jakubd napisał(a): [ -> ]Pamiętaj, że konta emailowe aero2.pl to uznane źródło spamu przez wiele nieprawidłowo skonfigurowanych systemów antyspamowych.

U mnie nie ma problemu z tym.
Chyba jeszcze raz będę musiał im podesłać.
Oczywiście wysłałeś mi zgłoszenie wypełnione na ich formularzu? Tak się tylko upewniam.
(28-01-2013 18:01)jakubd napisał(a): [ -> ]Oczywiście wysłałeś mi zgłoszenie wypełnione na ich formularzu? Tak się tylko upewniam.

Tak, skorzystałem z ich formularza zgłaszania usterki.
Drugi raz wysłałem ponad tydzień temu i cisza.

Jak nie będzie odpowiedzi to chyba pozostaje tylko wydrukowanie go i odesłanie razem z kartą.
A jakieś raporty doręczenia (odczytania) są? Wysłałem im wczoraj maila i mam włączone "żądaj potwierdzenia" ale oni chyba tego nie czytają lub nie wysyłają potwierdzeń. Mogłem im jakiś certyfikat dać do maila Smile
Witam.
Mam pytanie.
Minęło ponownie ponad 2 tyg. i brak odpowiedzi.
Czy wysyłając zgłoszenie usterki karty tytuł wiadomości mam jakoś specialnie zatytułować ?

Pozdrawiam.
Być może przeczytali i tyle, ale PT nakazuje im chociaż odpowiedzieć. Z tego co wiem na typowe pytania odpowiadają w ciągu tygodnia. Zgłoszenie umieściłeś na ich formularzu?
Tak, formularz usterki z ich strony.
Stron: 1 2
Przekierowanie