Forum bloga technologicznego JDtech.pl i użytkowników bezpłatnego dostępu do internetu Aero2

Pełna wersja: problem z kartą
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam. Mam problem z kartą sim. Karte dostałem dosłownie kilka dni temu i wszystko chodziło jak najbardziej w porządku (modem huawei E1752c). Lecz gdy dziś chciałem skorzystać z aero2 po włożeniu modemu do komputera wyświetla mi komunikat (aplikacja Mobile Partner) SIM not found. (załącznik). Czyzby karta w jakiś sposób się uszkodziła ?? A tak poza tym gdy włozyłem inną karte SIM (play) do modemu wszystko działało OK. Karta została wykryta bez problemu przez modem.
Spróbowałeś włożyć kartę sim jeszcze raz? Albo włożyć do innego urządzenia np. telefon?
Dokładnie, jeżeli telefon powie coś podobnego na tę kartę to faktycznie mogła paść. Jeżeli jednak telefon nie będzie miał uwag do karty - to masz problem z modemem - np. nieprawidłowo włożona karta.
Tak kilkakrotnie była wkładana do modemu oraz do telefonu LG P970. Ta sama reakcja jak by karta nie została włożona...
Ten komunikat może również oznaczać uszkodzenie modemu. Tak jak wspomniał jakubd

Wysyłane z mojego GT-P1000 za pomocą Tapatalk 2
Jeżeli karta została prawidłowo włożona do modemu i do telefonu, który jest na pewno sprawny - to faktycznie karta do wymiany.
a ja proponuję wizytę w dziale oprogramowanie i tam wątek o Mobile Doctor (bo widzę z załącznika, że to Huawei)
Panowie
1. lokalizacja Płock BTS przy ul. Dobrzyńskiej na tzw Wcześniaku.
2. Od 3 dni miałem problemy z kartą SIM Aero2 (brak SIM, uszkodzony SIM)
3. Dzisiaj tj 27.11.2012 karta non-stop brak SIM/uszkodzony SIM
4. Testowałem zarówno na Huawei jak i na telefonie w obydwu ten sam objaw - brak SIM.
5. Zadzwoniłem do kolesia, który źródełko dla Aero2 ma z tej samej lokalizacji/nadajnika - okazuje się, że też od 2 dni miał problem z kartą a dziś uwalona z tym samym objawem.

PRZYPADEK - wątpię - może Jakub wskaże jakiś kierunek?

Pozdrówka
CZeść, też mam problem z kartą.

Lokalizacja Warszawa, od 26.10 modem nie wykrywa karty, jeszcze 25.10 wieczorem było Ok, nic w tym czasie nie robiłem, postaram się sprawdzić inny egzemplarz karty, albo moją kartę w innej lokalizacji.
W uwalanie zdalne kart Aero2 nie wierzę. W masowe awarie też. Raczej w błędy w ich wkładaniu do urządzenia - najczęściej chodzi o wyłamanie do rozmiaru microSIM - http://jdtech.pl/2011/10/aero2-co-zrobic...rosim.html
Stąd propozycja, żeby sprawdzić w innym urządzeniu takim, jak telefon - nie musi być zgodny z Aero2, żeby sprawdzić kartę SIM.
Gwarantuję, że sprawdzałem w kilku urządzeniach (różnych firm nie tylko Huawei) i na każdej nie widzi konkretnej karty.
Kolega, jak pisałem we wcześniejszym wątku, korzysta z tego samego BTS'a - kartę ma uwaloną dokładnie tak jak ja.
Bawiłem się również mobile Doctorem i również qpka.
Przysięgam również, że nie podłaczałem ją pod 220V, nie wyciągałem przy pracującym modemie, generalnie karty nie wyciągam.
Wyciągałem ją tylko kilka razy by przeczyścić. Nie wyłamałem jej do microrozmiarów.

Urządzenie ofc sprawdziłem z inną kartą SIM i było ok.
no niestety - w takim wypadku reklamacja + wymiana karty
karty z ostatniej edycji posiadają już możliwość zdalnej modyfikacji przez operatora
być może tu trzeba szukać przyczyny?
Wątpię, żeby operator zdalnie uwalał karty SIM tak, żeby przestawały działać wcale.
No cóż w kwestii celowego działania trudno się nie zgodzić - raczej nieprawdopodobne.
Hipotez na temat przyczyn można postawić wiele, zastanawiający jest fakt wadliwości kart 2 sąsiadów,
w ramach gdybania:
- obie karty zostały użyte w tym samym urządzeniu, które je uszkodziło
- zaszkodził im transport (w tych samych warunkach)
- pochodzą z tej samej wadliwej partii
Do wczoraj nawet nie wiedzieliśmy, że mamy obaj (korzystający z tego samego nadajnika) karty Aero2 - więc możemy wykluczyć korzystanie z tego samego urządzenia.
Transport możemy również wykluczyć ponieważ 1 m z szuflady do portu USB pielgrzymką bym nie nazwał.
Jeżeli pochodzą z tej samej partii (nie mylić z polityczną) to wątpię by miały co do dnia ten sam termin ważności.

Pisałem kilka dni wcześniej info, że mam problemy (kilkukrotne) z wykrywaniem karty SIM przez modem, które po jakimś czasie ustępowały. 27.11.2012 jak wg. Majów tylko inna data finito z moją SIM.
Nie szukałbym również celowego działania operatora, raczej skłaniałbym się do tego, że majstrowali coś przy BTS i może rzucili zbyt silny sygnał lub wygenerowała się jakaś sekwencja blokujaca np. SIM na częstotliwosci 900 MHz lub chol. wie.
Zaznaczam, że nie jestem dyletantem, który nie wie, że elektronika jest wrażliwa na elektrostatykę itp. - obchodzę się z elektroniką w prawidłowy sposób.
Gdyby operator wyraził chęć i dałoby się z nim skontaktować podejrzewam, że temat byłby wyjaśniony.
(27-11-2012 11:50)supratex napisał(a): [ -> ]CZeść, też mam problem z kartą.

Lokalizacja Warszawa, od 26.10 modem nie wykrywa karty, jeszcze 25.10 wieczorem było Ok, nic w tym czasie nie robiłem, postaram się sprawdzić inny egzemplarz karty, albo moją kartę w innej lokalizacji.

Tak jak bez powodu przestało działać, tak i wczoraj wieczorem nagle zaczęło wykrywać kartę i działa OK. Nie wiem co się działo.
Pliz, bez niepotrzebnej polityki i trzymajmy się chociaż ślady merytoryki.
Objaw "nagle zaczął wykrywać kartę SIM" sugeruje, że był problem z prawidłowym włożeniem i/lub stykiem mechanicznym karty.
No cóż pochowałem kartę - zamówiony duplikat.
Polecałbym mieć ten wątek w pamięci. Podejrzewam, że jeszcze niejeden szczęśliwy posiadacz A2 będzie miał takie nieoczekiwane doświadczenia z SIM zupełnie "przypadkowo".
Ciekawe co się dzieje, ze starą kartą po zamówieniu duplikatu. Bo tak, to można było by mieć dwie na jedną osobę Big Grin
Stara karta zwykle jest odłączana od sieci i przestaje się logować.
Stron: 1 2
Przekierowanie