[-]
Szybkie szukanie


Baner sklepu jdtech.pl
Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kody MMI (to nie są kody USSD!) - każda sieć
08-11-2018, 15:31 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-11-2018 02:17 przez szopen.)
Post: #1
Kody MMI (to nie są kody USSD!) - każda sieć
Kody te zostały ustandaryzowane jeszcze w czasach "przedkomórkowych" i służyły głównie do przekierowywania połączeń
o ile istnieje dana usługa, powinny działać w każdej sieci (choć w niektórych sieciach komórkowych realizacja tych usług może się odbywać w sposób inny niż za pomocą kodów standardowych, np. z panelu obsługi klienta)

Więcej na ten temat znajdziemy tam:
https://berlin.ccc.de/~tobias/mmi-ussd-s...ained.html
https://www.etsi.org/deliver/etsi_ts/122...00000p.pdf

Podstawowa struktura takiego kodu jest zawsze taka sama i głównymi elementami sterującymi jest układ gwiazdek i krzyżyków (* i #), a człon "*SI" może zostać pominięty:
*SC*SI# to aktywacja
#SC*SI# to deaktywacja
*#SC*SI# to sprawdzenie
SC to tzw. Service Code (kod usługi) a SI to Supplementary Information (informacje uzupełniające, np. numer telefonu)

dodatkowo są jeszcze możliwe 2 układy:
**SC*SI# rejestracja zmiennej (czasem równoważny z aktywacją, dodatkowo zwykła aktywacja usługi ze zmienną powoduje jej rejestrację)
##SC*SI# usunięcie zmiennej
wykorzystywane np. do zapamiętania numeru telefonu, którego ma dotyczyć usługa (np. przekierowanie połączenia)
oczywiście wszystkie kody kończymy klawiszem połączenia ("zielona słuchawka"/Send/Call), są od tego wyjątki ale nieliczne.
nieźle jest to opisane również na wikipedii
https://en.wikipedia.org/wiki/Call_forwa...ll)_phones


I) Przekierowania

1) Bezwarunkowe przekierowanie połączeń (CFU)
aktywacja:
*21*numer_telefonu#
dezaktywacja:
#21#
sprawdzenie:
*#21#

2) Przekierowania warunkowe
a) przekierowanie połączeń gdy nie odbieramy (CF No Reply)
aktywacja:
*61*numer_telefonu#
dezaktywacja:
#61#
sprawdzenie:
*#61#

b) przekierowanie połączeń gdy nieosiągalny (CF Not Reachable)
aktywacja:
*62*numer_telefonu#
dezaktywacja:
#62#
sprawdzenie:
*#62#

c) przekierowanie połączeń gdy zajęty (CF Busy)
aktywacja:
*67* numer_telefonu#
dezaktywacja:
#67#
sprawdzenie:
*#67#

d) dodatkowe SC dla przekierowania połączeń to:
002 umożliwiający obsługę WSZYSTKICH przekierowań naraz (czyli np. kod #002# wyłącza wszystkie przekierowania)
oraz
004 umożliwiający obsługę naraz wszystkich WARUNKOWYCH przekierowań (np. *004# uruchomi wszystkie warunkowe przekierowania o ile mają zdefiniowany numer)
jakkolwiek nie warto się napalać - chyba żaden operator nie ma tak zaimpelmentowanych usług aby te wildcardy działały

II) Pozostałe usługi

3) Rozmowa oczekująca ("pukanie" w słuchawce)
aktywacja:
*43#
dezaktywacja:
#43#
sprawdzenie:
*#43#

4) Identyfikacja numeru, u większości operatorów komórkowych CLIP jest włączony na stałe, a możliwość blokowania wyświetlania swojego numeru (CLIR) jest zależna od taryfy i bywa uruchamiana w inny sposób

a) CLIP (możliwość wyświetlenia numeru rozmowy przychodzącej, bez tej usługi nie będą się wyświetlały numery dzwoniących):
*#30# sprawdzenie czy jest aktywny CLIP

b) CLIR (blokada wyświetlania numeru podczas rozmowy wychodzącej, nadrzędny dla CLIP):
*#31# sprawdzenie czy jest aktywny CLIR

c) tymczasowe wyłączenie/włączenie CLIR dla pojedynczego połączenia:
twój numer przy połączeniu wychodzącym do [numer_telefonu] się nie pojawi
#31#numer_telefonu
twój numer przy połączeniu wychodzącym do [numer_telefonu] się pojawi
*31#numer_telefonu

III) Za pomocą MMI obsługuje się także połączenia konferencyjne oraz niektóre inne mniej powszechne usługi,

a z takich najbardziej znanych kodów MMI jest kod wyświetlający IMEI:
*#06#

oraz kody do obsługi PIN
zmiana PIN/PIN2:
PIN: **04*OLD_PIN*NEW_PIN*NEW_PIN#
PIN2: **042*OLD-PIN2*NEW_PIN2*NEW_PIN2#
odblokowanie PIN/PIN2 (przy użyciu PUK/PUK2):
PIN: **05*PIN_UNBLOCKING_KEY*NEW_PIN*NEW_PIN#
PIN2: **052*PIN2_UNBLOCKING_KEY*NEW_PIN2*NEW_PIN2#

Natomiast usługi dla których nie przewidziano kodów MMI są obsługiwane za pomocą kodów USSD, a te z braku standaryzacji mogą być u każdego operatora inne…

Statystyki Folding@home
[Obrazek: sigimage.php?un=szopen&t=247478]
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Kody USSD a2mobile (szybkie kody, ekspresowe kody) jakubd 1 26 899 28-02-2019 17:22
Ostatni post: szopen
  Kody USSD Fakt Mobile (szybkie kody, ekspresowe kody) szopen 3 166 579 14-02-2019 20:19
Ostatni post: szopen
  Kody USSD Play (szybkie kody, ekspresowe kody) szopen 9 308 805 13-02-2019 14:41
Ostatni post: szopen
  Kody USSD Red Bull Mobile (szybkie kody, ekspresowe kody) szopen 3 46 413 13-02-2019 14:29
Ostatni post: szopen
  Kody USSD Orange (szybkie kody, ekspresowe kody) szopen 15 733 598 06-01-2017 19:44
Ostatni post: Kamil



MyBB SQL Error

MyBB has experienced an internal SQL error and cannot continue.

SQL Error:
1017 - Can't find file: './c1jdtech_forum/threadviews.MYI' (errno: 2 "No such file or directory")
Query:
INSERT INTO threadviews (tid) VALUES('5391')